سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح فاز نخست بیمارستان شهید رییسی تا پایان تیر ماه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: فاز نخست بیمارستان شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی در استان رو به اتمام است و پایان تیرماه افتتاح می‌شود.

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در نشست هم اندیشی با خبرنگاران استان گفت: پنج هزار میلیارد ریال تا به امروز برای بیمارستان شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی (۷۰۰ تختخوابی) در استان هزینه شده و ادامه ساخت آن به حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: بیمارستان شهید رجایی قزوین نیز قرار بود در سفر شهید رییسی به استان قزوین با هدف توسعه فضا‌های درمانی استان تکمیل شده و در ماه‌های آتی به بهره برداری برسد که این مهم نیز در دستور کار کار قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین به جابه جایی قدیمی‌ترین و فرسوده‌ترین بیمارستان روانی استان قزوین یعنی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: این جابه‌جایی در اواخر سال آتی صورت می‌گیرد، همچنین آغاز ساخت بیمارستان شهر آبیک و اجرای طرح‌های دیگر درمانی در حوزه بهداشت و درمان نیز هدفگذاری شده تا در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل شوند.

رجحانی با اشاره به توسعه طرح‌های عمرانی استان در دولت سیزدهم، توضیح داد: یکی از قله‌های مهم اقدامات دولت سیزدهم، سفر پربرکت شهید جمهور بود که اعتباری معادل ۱۲۰ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی به قزوین اختصاص داد تا تمام گره‌ها و مشکلات عمده استان به زودی مرتفع شود.

وی ادامه داد: پرداختن به مشکلات زمین مانده مسکن از اقدامات مهم دولت سیزدهم در استان قزوین بود که به خوبی صورت گرفت و رسیدگی به موضوعات برق و آب استان نیز همچنان در دستور کار قرار دارد، یا این نکته امروز شاهد هستیم زیرساخت‌های نقاط مختلف استان از جمله عظیمیه برای گسترش و توسعه شهر فراهم شده است.

این مسئول همچنین به اقدامات صورت گرفته توسط دولت سیزدهم در حوزه آب اشاره کرد و گفت: افتتاح سد نهب در هفته جاری انجام می‌شود که در تامین آبیاری کشاورزی بسیار اثرگذار خواهد بود و همچنین سد بالاخانلو نیز آبگیری خواهد شد که در حوزه بهره وری آب قزوین پایلوت نمونه در کل کشور به حساب می‌آید.

وی گفت: راه ۲۰ ساله الموت به زودی بهره برداری شده و همچنین مشکل تامین مالی برای ادامه راه الموت از تنکابن به بعد نیز درحال پیگیری است.

رجحانی با اشاره به اجرای طرح‌های هادی و عمران و آبادی روستایی استان قزوین گفت: حجم خدمت رسانی به راه‌های روستایی و طرح‌های آبادانی در استان قزوین رشد چندبرابری داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: تفاهم نامه‌ای در دولت سیزدهم برای توسعه طرح‌های دانش بنیان استان قزوین با اعتباری معادل ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به امضا رسید که استان راد در اجرای طرح‌های دانش بنیان پیشرو کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.