سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست پاکستان از ایران برای واردات مرغ

استاندار سیستان و بلوچستان از درخواست پاکستان از ایران برای واردات مرغ خبر داد.

محمد کرمی در جلسه شورای اداری سراوان با بیان اینکه رئیس جمهور شهید با نگاه توحیدی حرکت می‌کرد، عنوان کرد: به همین دلیل هم بود که در مراسم تشییع رئیس جمهور کشورمان از سران عالی رتبه کشور‌های مختلف شرکت کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: اگر عمل کردن به فرمان الهی در کارمان باشد قطعا در آن کار‌ها هیچ مشکلی نخواهیم داشت و کار‌ها به خوبی پیش می‌رود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تجلیل از شهدا با کار و تلاش شبانه روزی انجام می‌شود، تصریح کرد: برای پاسداشت خون شهدا باید با جدیت کار کرد بنابراین مسوولان با هر سمتی که دارند باید به نبال حل مشکل مردم و کنار آنها باشند.

وی به امکانات شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: در واقع در شهرداری با وجود امکانات فراوان، قبرستانی از ماشین آلات درست شده چرا که اگر ماشین آلات خراب شده تعمیر آن صورت نگرفته بنابراین باید در این زمینه نظارت و بررسی بیشتری صورت گیرد.

کرمی بیان کرد: در حوزه اقتصاد شهری باید مردم را بکار گرفت، چون مردم قدرت عظیمی در این زمینه دارند و اگر از آن استفاده شود قطعا پیشرفت کار‌ها ۲ برابر خواهد شد.

وی گفت: بالاترین گردش مالی کشور مربوط به سراوان است بنابراین باید از این ظرفیت‌هایی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر از توان مردمی استفاده شود و همه پای کار بیایند به سرعت کار‌ها متحول می‌شود و با توجه به اینکه برخی از کار‌ها تاکنون نیز به مردم سپرده شده شاهد پیشرفت در این زمینه بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه پاکستان درخواست مرغ از ایران را داشته است، بیان کرد: اکنون صادرات مرغ به کشور پاکستان در حال انجام است که این امر سبب رونق اقتصادی می‌شود.

کرمی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از تولیدات آجر سیستان و بلوچستان به پاکستان صادر می‌شود اینها ذخایر استان به شمار می‌رود که می‌توان اینگونه از آن استفاده کرد و سرمایه گذاری عظیمی روی آن انجام داد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم دانشگاهی در سیستان و بلوچستان ادامه داد: دانشگاه محور اصلی توسعه و پیشرفت است به همین دلیل دانشجویان باید به میدان بیایند و به مسوولان در زمینه‌های مختلف کمک کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: از ظرفیت دانش‌آموزان نیز باید در کارگروه‌های مختلف استفاده کرد تا از همین سن این افراد دنبال علایق خود بروند و توانمند پرورش پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد دیجیتال امسال حدود ۱۰ هزار نفر آموزش دیده‌اند خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان دانش آموزان با استعداد و توانمندی دارد به طوریکه با استفاده از همین کلاس‌های آموزشی برخی از دانش آموزان وارد بازار کار شدند.

کرمی عنوان کرد: سیستان و بلوچستان به لحاظ جمعیت جوان و دانش آموز جزو استان‌های خوب، تجارت محور با دسترسی‌های فوق العاده تجارت بین المللی است که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: مردم پاکستان به مردم ایران بسیار علاقه‌مند هستند از این رو مسلمانان ۲ کشور در هر شرایطی باید در کنار هم باشند باید تلاش کنیم در مرز بازارچه ایجاد شود چرا که مرز مرکز تبادلات اقتصادی به شمار می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.