سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد:

پخت نان کامل در استان یزد افزایش می‌یابد

پاکدل گفت: در حال حاضر ۱۰ واحد پخت نان کامل در شهر یزد مشغول فعالیت هستند و در نظر داریم این تعداد به ۵۰ واحد برسد.

 پاکدل مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: پخت و توزیع نان کامل در استان یزد از طرح‌های مهم ودارای اولویت بوده است و نکته مهم اینکه نان کامل به لحاظ عناصری که در آرد و شیوه پخت دارد، دارای مزایای زیادی برای مصرف کننده است و، چون فرآوری شرایط خاصی را می‌طلبد همه واحد‌های نانوایی توانایی تولید این نوع نان را فعلا ندارند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ واحد در شهر یزد این نوع نان را پخت می‌کنند و برنامه داریم تا ۵۰ واحد را در استان یزد ایجاد کنیم. بخش عمده‌ای از ایجاد این نوع نانوایی‌ها نیاز به فرهنگسازی دارند و طرح باید مرحله به مرحله اجرا شود. 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزدگفت:نان کامل تولیدی در استان یزد هم اکنون نیز بالاترین شاخص ها‌ی کیفی را دارد.

پاکدل افزود:فرایند تولید، تامین و پخت نان کامل متفاوت است و در مرحله اول تفاوت قیمتی با نان معمولی ندارد ولی بعداز اجرای مرحله آزمایشی ومشخص شدن مابه التفاوت قیمت آن تا دوماه آینده، قیمت قطعی اعلام می‌شود. 

وی در مورد نحوه اطلاعرسانی مکان‌های پخت این نوع نان نیز گفت: نانوایی‌های نان کامل همه بزودی با نصب تابلو و در فضای مجازی اطلاع رسانی خواهند شد. 

مجری طرح گندم وزارت کشاورزی از احیای نان کامل در سبد غذایی مردم خبر داد و گفته طرح پخت «نان کامل» در استان‌های مرکزی، قم و اصفهان اجرایی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.