مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: ۲ واحد نانوایی لواش در استان به پخت نان کامل اقدام کرده اند که باید تعداد آن‌ها افزایش یابد.

کبری علیخانی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: طرح پخت نان کامل (نانی که از آرد کامل تهیه شود) با هدف افزایش سلامت خانواده‌ها و جلوگیری از بیماری برای نخستین مرتبه در این استان آغاز به کار کرد.

علیخانی افزود: هم اکنون ۲ واحد نانوایی لواش در استان قزوین به پخت نان کامل اقدام کرده اند که باید تعداد آن‌ها افزایش یافته و همچنین فرهنگسازی لازم در این زمینه نیز بین مردم توسعه یابد.

وی با بیان اینکه تهیه نان کامل به آرد کامل نیاز دارد، تصریح کرد: برای پخت نان کامل ابتدا لازم است که کارخانجات آرد در استان قزوین به تهیه آرد کامل اقدام کنند و آن را در اختیار نانوایان قرار دهند.

علیخانی ادامه داد: نان به عنوان قوت غالب جامعه باید دارای یکسری مولفه‌های مغذی باشد که متاسفانه از سال‌های گذشته تاکنون مورد غفلت واقع شد و پزشکان نیز به این نتیجه رسیده اند که افزایش برخی از بیماری‌ها در جامعه به خاطر فقدان همین ویتامین‌ها و مواد آلی و معدنی است.

این مسئول با بیان اینکه پخت و مصرف نان کامل یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود، بیان کرد: مصرف نان کامل با هدف افزایش سلامت خانواده، جلوگیری از امراض و همچنین بیماری‌های گوارشی و ارتقای تندرستی در جامعه به طور جدی پیگیری می‌شود.

علیخانی خاطرنشان کرد: نان کامل علاوه بر خواص تغذیه‌ای خود درمانگر بوده و به درمان بیشتر بیماری‌ها کمک می‌کند که لازم است فواید آن از سوی رسانه‌ها برای مردم تبیین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.