سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با سراسر کشور؛

سوگواره ادبی «روز وداع یاران» در آذربایجان غربی برگزار شد

با هدف گرامیداشت شهدای خدمت، سوگواره ادبی «روز وداع یاران» در آذربایجان غربی برگزار شد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در سوگواره ادبی «روز وداع یاران» که همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی هم  برگزار شد گفت: امروز توفیق میزبانی از اهالی فرهنگ و هنر در ویژه برنامه سراسری «روز وداع یاران» نصیب این اداره کل شده است؛ چرا که شعر و ادبیات و هنر، عنصری قوی برای نشان دادن اهمیت و ارزش هر واقعه‌ای است.

خدیجه معصومی ادامه داد: آیت الله رئیسی خدمتگزار خستگی‌ناپذیر، کارآزموده، مردمی و صدیق اسلام و ایران و مظهر شعار‌های انقلاب بود که ولایت مداری و اخلاص از فضیلت‌های برجسته ایشان بود. 

وی تصریح کرد: ما اکنون در عرصه فرهنگ باید ادامه دهنده مسیر ایشان برای تحقق اهدافشان باشیم و در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ترویج عدالت فرهنگی، بستر ترویج کتابخوانی و توسعه ایران عزیزمان را فراهم کنیم. 

مصطفی قلیزاده علیار، دبیر محفل ادبی هاتف نیز در این سوگواره ادبی گفت: شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد هرچند ملت ایران و تمامی ملت‌های آزاده و مسلمان را داغدار کرد؛ اما حضور پرشور و ابراز همدردی مردم و دولت ها، عظمت ایران را به جهانیان نشان داد.

مهدی رضوی، معاون اجرایی سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز ضمن اشاره به وحدت و حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت گفت: انقلاب اسلامی مرهون خون شهدا است و رمز بقای آن مجاهدت و ایثارگری است؛ شهدای خدمت الگوی آزادی خواهان جهان و تضمین کننده راه انقلاب شدند.

سوگواره ادبی «روز وداع یاران» با هدف گرامیداشت شهدای خدمت، در کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد و ضمن آن شاعران و اهالی فرهنگ و هنر، اشعار خود با محوریت شهدای خدمت را قرائت کردند. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.