سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی محورهای فعالیت‌ کمیته همکاری‌های مشترک حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید از فرصت‌ها برای تربیت و پرورش صحیح دانش آموزان استفاده حداکثری کرده و تربیت دینی، ایمانی و باورهای قلبی را ارتقا دهیم.


آیت‌الله محامی در جلسه همکاری‌های مشترک حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش  گفت: موضوع اوقات فراغت و غنی سازی آن بسیار حائز اهمیت است و باید با برنامه ریزی صحیح و مدون این مقوله پیگیری شود؛ چرا که تربیت در همه مقاطع زمانی باید استمرار داشته باشد و پیوسته برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت تلاش کرد.

وی بیان کرد: با هدف تاثیرگذاری در ابعاد شخصیتی دانش آموزان به خصوص روحیه اجتماعی، دینی، معارفی و بصیرتی بر اساس احصاء اطلاعات و نیازسنجی آموزش و پرورش از حضور روحانیون و مبلّغان دینی در طرح اوقات فراغت بهره گیری شود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: برای تربیت صحیح و مطلوب دانش آموزان در عصر کنونی، لازم است آموزش‌های مهارتی، بصیرتی، معارفی و علمی معلمان دنبال و به روز رسانی شود.

وی گفت: در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش، معلم طلبه و سرباز طلبه‌ها به منظور حضور موفق و موثر در کلاس درس باید آموزش های معلمی را فرا گرفته و با مهارت‌های تدریس در کلاس درس حضور یابند.

آیت‌الله محامی در پایان بر ضرورت پرداختن تفصیلی به برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته، بررسی محورهای فعالیت‌های مشترک و مقایسه زمانی آنها، لزوم وجود برنامه‌های فرهنگی و اردویی برای دانش آموزان با مشارکت حوزه‌های علمیه و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و کارگاه‌های آموزشی برای معلم طلبه‌ها تاکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.