سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در این استان خبر داد.

اکبر فتحی گفت: این طرح همگام با سایر استان‌ها با همکاری اعضای هیات‌های علمی مراکز تحقیقاتی و کارشناسان مدیریت‌های تخصصی استان شروع شد.

وی بیان کرد: برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" و با توجه به اهمیت اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی در توانمندسازی بهره‌برداران و ارتقای بهره‌وری عوامل تولید کشاورزی "طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم" در اواخر فروردین ماه توسط معاونت محترم وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات به استان‌ها ابلاغ شد و بر این اساس مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی به عنوان دبیر اجرایی طرح با تشکیل کارگروه استانی و احصاء اولویت‌های محصولی و موضوعی مسائل مبتلا به در واحد‌های تولیدی شهرستان‌های ۲۱ گانه؛ نسبت به تدوین برنامه اجرایی طرح اقدام کرد. 

وی ادامه داد: این طرح در قالب "کارگاه‌های حل مسئله در مزرعه" و با حضور محققان ذی‌ربط، کارشناسان واحد تخصصی سازمان، نماینده مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و با مشارکت ۱۰ تا ۲۵ نفر از بهره‌برداران داوطلب و علاقمند در مزارع، باغات و واحد‌های تولیدی با رویکرد تسهیلگری و بکارگیری روش‌های مشارکتی اجرا می‌شود. 

گفتنی است که تعداد ۵۴ مورد بازدید میدانی و کارگاه حل مسئله در مزرعه در رشته‌های مختلف و مسائل مبتلابه بخش کشاورزی استان برای اجرا در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری برنامه‌ریزی شده و تا پایان اردیبهشت ماه تعداد ۳۴ مورد کارگاه حل مسئله در مزرعه با مشارکت و حضور ۷۵۰ نفر از بهره‌برداران داوطلب و علاقمند در ۱۸ شهرستان اجرایی شده است.

برچسب ها: جهش تولید ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.