سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سران مصر، تونس، بحرین و امارات به چین سفر خواهند کرد

وزارت خارجه چین اعلام کرد سران چهار کشور عربی مصر، امارات، تونس و بحرین طی هفته جاری به چین سفر خواهند کرد.

وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و سران امارات متحده عربی، بحرین و تونس این هفته به چین سفر خواهند کرد.

براساس گزارش القدس العربی، سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ۲۸ می‌تا ۱ ژوئن، رهبران چهار کشور  از چین بازدید و در مراسم افتتاحیه دهمین کنفرانس وزیران مجمع همکاری چین و عربی شرکت خواهند کرد.

چین یکی از اصلی‌ترین واردکنندگان منابع انرژی است و حجم مبادلات تجاری بین چین و کشور‌های شورای همکاری بر اساس داده‌های گمرکی چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۸۶.۹ میلیارد دلار بود، که نزدیک به ۴۰ درصد آن مربوط به عربستان است.

چین و کشور‌های شورای همکاری در سال‌های اخیر همکاری‌های اقتصادی را افزایش داده‌اند؛ موضوعی که باعث نگرانی آمریکا شده است. آمریکا به طور فزاینده‌ای برای جلوگیری از تقویت همکاری بین چین و کشور‌های شورای همکاری فشار می‌آورد.

غرب آسیا به دلیل پتانسیل اقتصادی آن، نه تنها به عنوان یک تأمین کننده نفت، بلکه به عنوان یک قطب مهم صادراتی برای محصولات چینی، به یکی از اهداف استراتژیک دیپلماسی چین در چهارچوب طرح یک کمربند-یک جاده تبدیل شده است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.