سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرنگاری حرفه نیست، هنر و عشق است

خبرنگار پیشکسوت عرصه خبرنگاری گفت: خبرنگاری حرفه نیست بلکه هنر و عشق است، هنری و عشقی که خبرنگار باید با جان و دل عاشق آن باشد تا بتواند در این زمینه موفق باشد .



رسول سیف الدینی خبرنگار خبرگزاری بسیج، باشگاه خبرنگاران زرند و نماینده واحد خبریزدان آباد زرند ضمن صلوات و درود بر پیامبر عظیم الشان صلی الله علیه وآله وسلم و خاندان مکرمش وآرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی گفت: فرهنگی و بسبجی بودن و حضور در اجتماعات فرهنگی مذهبی باعث شد که وارد این عرصه شوم، گرچه  از دوران مدرسه علاقه شدید به نگارش داشتم به طوری که نمره انشای من همیشه بالا بود.

این خبرنگار افتخاری بسیج افزود: بنده تجربیات زیادی بخاطرمعلم بودن در سوال کردن دارم و به همین دلیل اکثر جا‌ها مطالبه گری را با سوال مطرح می‌کنم و پاسخ را مستقیم و بی واسطه نشرمی دهم و این هنر را دوست دارم؛ چرا که خبرنگار چشم مردم است و باید تیزبین باشد.

وی تصریح کرد: در تولید محتوی با چالش‌های آنچنانی ومهمی روبرو نشدم، چون خودم کارگردانی محتوی را انجام می‌دادم و بعضا اگر جایی مطالبه گری بود با تفاهم رفع می‌شد؛ ولی نظر و پاسخ آخرم این بود واقعیت را می گویم.

 سیف الدینی بیان کرد: در مسائل سیاسی و انتخابات نظر مردم را بعد از قانع کردن نشرمی دادم و نظرم نظر نظام و مقام معظم رهبری بود، چون همه همه چیز را نمی دانستند لذا تبیین وروشنگری می‌کردم اماچیزی قالب نمی‌کردم از شبیه خون مقام معظم رهبری تاخط ونشان بیگانگان ودشمنان سعی درتبیین داشتم و دارم.

وی به بیان خاطرات دوران فعالیتش اشاره کرد و گفت: در این زمینه خاطره‌ی زیبایی که دارم این است، بیشتر آنچه می‌گفتم و تبیین می‌کردم همان می‌شد و متوجه می‌شدم که حرفم و مطلبم اثر داشته است و خاطره دیگری که دارم محله‌ای رفتیم وقت برگشت، در جاده سیل آمد و بسته شد ومن نتوانستم مطالبم را به پخش برسانم؛ چون نت نداشتم لذا تلفنی مطالبم را رساندم و تصاویر بعدا ارسال و پخش شد.

این خبرنگار پیشکسوت افزود: برای بهبود، سعی می‌کنم به روزرسانی کنم. هیچوقت خبری که موثق نیست و یا به نفع نظام و مردم نیست نشر نمی دهم و نکته دوم خبر‌هایی که تاثیر روانی برمخاطب دارد و نگران کننده است آرام و مثبت انتشار دهم.

سیف الدینی تصریح کرد: اگر در فضای مجازی خبری راکه به نفع مردم نباشد و یا کذب باشد، سعی می کنم خبرنگارش را توجیه کنم و قانع کنم .

وی تصریح کرد: من زندگی و حرفه ام مدیون بسیج و سپاه هستم و از دلاورمردان سپاه که آسایش و امنیت نظام و جامعه را ایجادکرده اند ضمن تشکر ، اگر لایق باشم  تازنده ام برایشان افتخاری کارمی کنم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.