دوره آموزشی خبرنویسی با حضور ۵۰ نفر ازخبرنگاران، مسئولان برخی ادارات و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهداد برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهداد هدف از این دوره را گسترش خبرنگاری حرفه‌ای و انتشار بیش از پیش اخبار شهداد در رسانه‌ها عنوان کرد.

حجت ابراهیمی زاده به فعالیت خبرنگاران بخش شهداد در خبرگزاری ها، صداوسیما و دیگر رسانه‌های رسمی و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برخی کانال‌های اخبار محلی شهداد در رسانه‌های اجتماعی تا سه هزار دنبال کننده دارند و می‌طلبد تا تهیه و انتشار اخبار با اصول تخصصی انجام شود.

وی به حضور امام جمعه شهداد در جمع شرکت کنندگان در دوره خبرنویسی اشاره کرد و افزود: حجت الاسلام احمد الله وردی در بخشی از این دوره حضور یافت و ضمن برشمردن اهمیت کار خبرنگاری و تاثیرگذاری آن در پیشرفت و آبادانی منطقه از فعالیت خبرنگاران محلی قدردانی کرد.

ابراهیمی زاده با نام بردن از شخصیت‌های فرهنگی ازجمله هوشنگ مرادی کرمانی و افسانه شعبان نژاد، ظرفیت‌های تاریخی، اقتصادی وگردشگری، وسعت بخش با دو نقطه شهری و بیش از ۹۰ روستا، تنوع اقلیمی و همسایگی شهداد با استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی عنوان کرد: شهداد از دهه‌های قبل همواره در فعالیت‌های رسانه‌ای پیشرو بوده است و در دهه ۷۰ شمسی فصلنامه نخل شهداد به صاحب امتیازی حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در این بخش منتشر می‌شد.

به گفته ابراهیمی زاده در هفته‌های گذشته با انتشار فراخوان با کمک سعید مومن زاده از خبرنگاران منطقه از علاقه‌مندان به کار خبرنگاری ثبت نام به عمل آمد و پنجشنبه ۱۱ آبان ماه نخستین دوره آموزشی با همکاری بخشداری، آموزش و پرورش و شورای اسلامی شهربا حضور افرادی که امکان شرکت داشتند، برگزار شد.

وی تنوع سنی شرکت کنندگان از دانش آموز تا بازنشسته در این دوره را نشانه علاقه و انگیزه اهالی منطقه برای اطلاع رسانی دقیق و صحیح و موثر دانست و تصریح کرد: دوره‌های آموزشی خبرنویسی در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

برپایه این گزارش در پایان دوره آموزشی خبرنویسی با حضورامام جمعه شهداد، نماینده بخشدار و تعدادی از مسئولان از سوی اصحاب رسانه و شورای شهر شهداد از عباس تقی زاده مدرس دوره و اهل شهداد قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار