سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌ها در اجرای قانون جوانی جمعیت در شهرستان

فرماندارهریس از عملکرد برخی دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انتقاد کرد.

نعمتی  در جلسه شورای اداری شهرستان بر ضرورت بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه توسط هر دستگاه به منظور اجرای تکالیف قانونی، تدوین نقشه راه اجرای تکالیف قانونی و مصوبات ستاد ملی جمعیت و اهتمام جدی بر اجرای تکالیف غیر بودجه‌ای و پیگیری تأمین منابع مالی و تکالیف بودجه‌ای که از سوی مراجع ذی صلاح ابلاغ شده، تاکید کرد.

وی از سه موضوع اقتصادی، معیشتی، آثار سو فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و جمعیت به عنوان موضوعات اساسی و پایه‌ای منطقه یاد کرد و خواستار توجه و افزایش سواد رسانه‌ای جامعه به ویژه قشر نوجوان و جوان و جهاد تبیین از سوی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در این حوزه‌ها شد.

وی شرط اثربخشی این قانون را اجرای همزمان اقدامات حمایتی و انگیزشی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: صرف انجام یک اقدام نمی‌تواند نتایج مورد انتظار قانون‌گذار را محقق کند. در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به بسیاری از دغدغه‌های مردم از جمله مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توجه شده و دستگاه‌های متولی باید برای رفع این دغدغه‌ها پای کار بیایند و برخی از دستگاه‌های شاخص فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی یا قرارگاه تشکیل نداده و یا اگر قرارگاهی تشکیل داده‌اند فقط برای رفع تکلیف بوده و همچنان اراده و اعتقاد کافی و جدی برای تحقق این امر در شهرستان هریس وجود ندارد.

فرماندارهریس خواستار عزم و اراده بین تمامی دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای اجرای این قانون شد و اظهار کرد: اگر این اراده در بین دستگاه‌ها وجود نداشته باشد نمی‌توان صرفاً با اهرم‌های فشار دستگاه‌های نظارتی برای اجرای قانون قدم برداشت.

نعمتی درادامه خواستار حمایت ازسرمایه گذار و اهتمام جدی مسیولین اجرایی به اتمام پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان هریس شد وافزود:مسئولین در این سال در راستای تحقق شعار سال باید مانع زدایی را دربرنامه‌های خود قرار دهند و از سرمایه گذار حمایت کنند تا شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال در شهرستان باشیم که این لازمه تسیل گری در ایجاد کسب وکار می‌باشد.

برچسب ها: جمعیت ، شورای اداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.