سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی بر لزوم مطالعه و احیای روستای مدفون در دل کوه حیله ور در مجاورت روستای کندوان تاکید کرد.

حمزه زاده در نشست شورای راهبردی روستای تاریخی کندوان، روستای مدفون در دل کوه حیله ور را یکی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان اسکو و آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت:تاکنون ۶۰ واحد کران در داخل این غار زیرزمینی کشف و از زیر گل و لای بیرون آمده و پیش بینی می‌شود با اجرای طرح‌های مطالعاتی افزون بر ۲۰۰ واحد کران دیگر نیز شناسایی شود.

 وی گفت:با شناسایی کران‌های مدفون روستای حیله ور و جذب سرمایه گذاران خواهیم توانست نسبت به توسعه گردشگری و عمرانی کندوان اقدام کنیم.

فرماندار شهرستان اسکو هم با اشاره به ثبت جهانی گردشگری روستای کندوان بر لزوم اجرای سریع طرح جامع کندوان تاکید کرد و افزود:با اجرای طرح جامع کندوان ساماندهی این روستا سرعت بیشتری گرفته و شاهد استاتدارد سازی در ارائه خدمات به گردشگران خواهیم بود.

 حسین فیروزی یکی از تهدیدات و چالش‌های پیش روی کران‌های تاریخی کندوان را ورود خودرو‌های سبک و سنگین گردشگرات به داخل روستا عنوان کرد و افزود:لرزش و صدای این خودرو‌ها آسیب‌هایی به کران‌های سنگی کندوان وارد می‌کند که در این راستا طرح ایجاد پارکینگ خودرویی در بیرون از محوطه تاریخی روستا به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع و گنجایش ۱۲۰۰ دستگاه خودرو تدارک دیده شده است.

 وی همچنین ساخت و ساز‌های غیر مجاز در محدوده تاریخی روستای کندوان را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی این روستا برشمرد و گفت:با اجرای سیاست‌های تشویقی برای روستائیان جهت تخریب سازه‌های جدید و انتقال آنها به روستای پایین دست خواهیم توانست تا حدودی از تغییر منظر تاریخی و هویت اصلی کندوان جلوگیری کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.