جهرمی با تبریک ثبت جهانی کندوان از مردم کشورمان خواست تا به این روستای تاریخی و زیبا در آذربایجان شرقی سفر کنند و گفت: معرفی آثار تاریخی و گردشگری به جهانیان یکی از برنامه‌های مهم دولت است.

« علی بهادری جهرمی » با بیان اینکه روستای کندوان یکی از بهترین روستاهای ایران است، گفت: من تاکنون چندین بار به این روستا سفر کردم؛ حقیقتا روستای کندون زیبا، جذاب و دیدنی است؛ به تمام مردم ایران توصیه می‌کنم به این روستا سفر کنند و این روستای زیبا و جهانی را از نزدیک ببینند.

وی اضافه کرد: حتما نگاه دولت این است که برای رونق و توسعه گردشگری، این آثار را معرفی و اطلاع‌رسانی کند؛ در این میان معرفی آثار و ظرفیت‌های مهم ایران از جمله روستای کندوان به جهانیان یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است.

وی اظهار کرد: یکی از راه‌های معرفی آثار ایران به دنیا، ثبت جهانی است که خوشبختانه در این باره، قدم‌های خوبی تا کنون برداشته شده است.

کَندُوان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی واقع در شهرستان اسکو است که از پیشینه تاریخی هفت هزار ساله برخوردار است.

این روستا ۶۰۱ نفر جمعیت دارد؛ معماری کله‌قندی روستای کندوان در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۶ با شمارهٔ ثبت ۱۸۵۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

در سال ۲۰۲۳ در لیستی که توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) ارائه شد، کندوان در فهرست بهترین دهکده های جهانی گردشگری ثبت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.