سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و استعداد‌های درخشان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۱۸ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون نمونه دولتی و استعداد‌های درخشان است.

 رضا رضایی گفت: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و استعداد‌های درخشان دور دوم متوسطه ۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸ صبح و آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان دور اول متوسطه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود.

وی افزود: ثبت نام‌ها در تارنمای My.Medu.ir انجام می‌شود و کارت ورود به جلسه ۵ روز قبل از برگزاری آزمون صادر می‌شود و قابل دریافت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، کسب مقیاس "خیلی خوب" در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم و ثبت نام دانش آموزان با داشتن حداکثر یک مقیاس "خوب" در ارزشیابی نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم از شرایط ثبت نام در آزمون ورودی پایه هفتم است و سوالات به شیوه چهارگزینه‌ای با محتوای "استعداد تحلیلی"، "هوش"، "سرعت و دقت"، و "خلاقیت" طراحی می‌شود، منابع آزمون تغییری نداشته و فقط سوالات زبان خارجی حذف شده اند.

رضایی تصریح کرد: اشتغال به تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ یا اتمام پایه نهم و عدم ورود به پایه بالاتر با داشتن شرایط سنی، داشتن حداقل معدل ۱۹ در معدل کل خرداد ۱۴۰۲ پایه هشتم و نوبت اول پایه نهم غیر از مدارس استعداد‌های درخشان و داشتن حداقل معدل ۱۸ نوبت اول برای دانش آموزان پایه نهم مدارس استعداد‌های درخشان از شرایط ثبت نام در آزمون ورودی پایه دهم است و منابع، تعداد سوالات، ضرایب و مدت پاسخگویی در تمامی رشته‌ها یکسان است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از ظرفیت مدارس نمونه دولتی به دانش آموزان شاهد تعلق می‌گیرد، افزود: دانش آموزانی که حداقل ۲ سال تحصیلی دوره اول متوسطه را در مدارس روستایی گذرانده باشند می‌توانند از سهمیه روستایی برخوردار شوند و سهم معدل کتبی پایه نهم هم برای ورود به دبیرستان دور دوم نمونه دولتی ۳۱ درصد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.