مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان :

نیمی از املاک آموزش و پرورش استان کرمان فاقد حدنگاری هستند

هاشمی گفت: علی رغم اقدامات مجموعه ثبت کرمان، قریب به نیمی از املاک و مستغلات آموزش و پرورش کرمان، فاقد سند مالکیت حدنگار است.

 ظهر امروز مدیران کل ثبت اسناد و آموزش و پرورش استان کرمان ضمن دیدار نوروزی به بررسی وضعیت حدنگاری املاک اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان و موانع صدور اسناد مالکیت این دستگاه پرداختند.

سیدمهدی هاشمی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان با بیان اینکه علی رغم همت جهادی مجموعه ثبت استان، قریب به نیمی از املاک و مستغلات آموزش و پرورش کرمان فاقد سند مالکیت حدنگار است، گفت: بعضی دستگاه‌ها با سخت‌گیری مانع تحقق حدنگاری هستند که در آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال، گزارشی از موانع و مانع‌تراشی‌ها ارائه و مصوبات خوبی در این زمینه ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه خاستگاه همه ما آموزش و پرورش است، بیان داشت: تعلیم و تربیت از جایگاه والایی در دین مبین اسلام برخوردار است و مستندسازی املاک آموزش و پرورش به عنوان متولی امر تعلیم و تربیت و صدور اسناد مالکیت مدارس به عنوان سنگر فراگیری دانش، از اولویت‌های جدی این اداره کل می‌باشد.

هاشمی تصریح کرد: طی پارسال،  ۳۸۲ فقره سند مالکیت حدنگار برای مدارس و اردوگاه‌های دانش‌آموزی صادر شده است؛ اما هنوز قریب به نیمی از املاک، فاقد سند مالکیت هستند که عمدتا ناشی از مانع‌تراشی دستگاه‌ها در امر صدور اسناد است.

وی افزود: برای رفع این مشکل و الزام دستگاه‌ها به همکاری در پیشبرد حدنگاری، گزارش جامعی در آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال ارائه شد و با اهتمام ویژه رئیس کل دادگستری استان کرمان، مصوبات خوبی بدین منظور ابلاغ شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: صدور اسناد مالکیت حدنگار برای تمامی پهنه‌های سرزمینی کشور یک تکلیف قانونی است که مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قرار دارد و با جلوگیری از بروز اختلافات ملکی و جرائمی از قبیل جعل و زمین‌خواری به ارتقای بهداشت قضایی می‌انجامد و هر گونه ترک فعل در این زمینه از طریق دادستانی پیگیری می‌شود.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در ادامه با اشاره به اقدامات خوبی که در زمینه هویت‌بخشی املاک آموزش و پرورش صورت گرفته است اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک شاهد صدور اسناد مالکیت حدنگار کلیه املاک آموزش و پرورش استان باشیم و بدین‌وسیله از این املاک صیانت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
سلام،۴۳ هزار بازنشسته نیمه دوم ۱۴۰۰ هنوز درصدی از پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده اند. هنوز آموزش و پرورش احکام رتبه بندی این پیشکسوتان را به صندوق بازنشستگی برای اعمال افزایش ۹۰ درصدی ارسال نکرده است.