سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد عضو مجلس خبرگان از واردات بی‌رویه برنج/ محصول کشاورزان مازندرانی روی دست‌شان ماند

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری گفت: برنج با سختی و هزینه‌های بالا تولید می‌شود، اما با واردات بی‌رویه این محصول استراتژیک روی دست کشاورز می‌ماند و زمینه صادرات به خوبی فراهم نیست.

آیت‌الله سیدصادق پیشنمازی عصر جمعه در نشست با برخی از مدیران چالوس به جایگاه ویژه خبرگان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری در تعیین فرد اول حاکمیت اثرگذار و نقش‌آفرین است.

وی با بیان اینکه حضور مقام معظم رهبری در رأس نظام به عنوان، ولی فقیه یکی از اثرگذارترین اقدامات مجلس خبرگان رهبری است، افزود: خبرگان رهبری مستقیم با آرای مردم انتخاب می‌شوند.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری گفت: وظیفه مجلس خبرگان در درجه اول، تعیین و انتخاب رهبر برای جمهوری اسلامی ایران است؛ همچنین نظارت بر ارکان حاکمیت مورد توجه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری است.

آیت‌الله پیشنمازی، پیگیری و رفع مشکلات استان را نیز از مهم‌ترین دغدغه‌های نماینده مجلس خبرگان رهبری دانست و به چالش پیش‌روی کشاورزان مازندران در حوزه باغداری و مرکبات اشاره کرد و افزود: این مهم باید با برنامه‌ریزی درست چاره‌اندیشی شود.

وی به بازار محصول برنج کشاورزان مازندران اشاره کرد و گفت: برنج با سختی و هزینه‌های بالا تولید می‌شود، اما با واردات بی‌رویه این محصول استراتژیک روی دست کشاورز می‌ماند و زمینه صادرات به خوبی فراهم نیست. باید صادرات به حد مطلوب برسد که عرصه محصولات برای باغداران و کشاورزان مقرون به‌صرفه باشد.

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی حلقه مفقوده حوزه کشاورزی و باغی استان است، گفت: احیای صنایع تبدیلی در مازندران از اسراف محصولات کشاورزی و باغی جلوگیری به عمل می‌آورد.

آیت‌الله پیشنمازی به معضل پسماند در استان مازندران اشاره کرد و گفت: باید برای رفع معضل زباله در استان چاره‌اندیشی شود و از سوی مسئولان برنامه‌ریزی شود، زیرا زباله منشأ بسیاری از بیماری‌هاست.

وی به حوزه فرهنگ و اهمیت آن در جامعه اشاره و آموزش و پرورش را مهم‌ترین مکان فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: بیشترین بودجه‌ها به این نهاد تربیتی است، اما در مدارس مشکل اساسی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش باید تلاش بیشتری در سطح استان انجام شود تصریح کرد: پیگیری در حوزه ورزش بسیاری از مشکلات جوانان و جامعه مرتفع می‌شود.

منبع: تسنیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.