قلی پور گفت: برنج محصولی ملی و استراتژیک و قوت اصلی مردم ایران است به همین دلیل تمام گروه‌ها باید به تنظیم این بازار کمک کنند.

عطر برنج ایرانی در بورس کالا می‌پیچدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رامین نور قلی پور نماینده مردم کردکوی و ترکمن و بندرگز در مجلس  اظهار کرد: قطعا آماده کردن فضای سالم و شفاف برای کشاورزان از ضرورت‌های جامعه امروز است. از این رو باید فضایی را ایجاد کنیم که دلالی در بخش کشاورزی جای خود را به فضای رقابتی بورس کالا دهد تا در نهایت برنده اصلی تولید در این حوزه، خود کشاورزان باشند.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس گفت: برنج محصولی ملی و استراتژیک و قوت اصلی مردم ایران است به همین دلیل تمام گروه‌ها باید به تنظیم این بازار کمک کنند و لازم است اقدامات ملی جهت بهبود مشکلات قدیمی عرضه و فروش برنج صورت گیرد که یکی از سازوکار‌های حمایت از بازار برنج و کشاورزان، بورس کالاست.

وی افزود: با مهیا کردن شرایط برای تولید محصولات کشاورزی و حمایت از کشاورزان رونق تولید را گسترش خواهیم داد.

او با اشاره به عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا بیان کرد: این که امروز بتوانیم شرایط عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا را رونق دهیم منجر به آن می‌شود که کشاورزان بتوانند با انگیزه بیشتری به تولید بپردازند و در کنار آن اقتصاد کشاورزی تقویت شود.

نور قلی پور در ادامه درباره بورس کالا گفت: بورس کالا قطعا فضای رقابتی ایجاد می‌کند و با تعیین قیمت می‌تواند بازاری شفاف را ایجاد کرده که کمترین چالش را داشته باشد و تحرکی را در بازار ایجاد کند.

نماینده مردم کردکوی در پایان اظهار کرد: کاهش قیمت انواع محصولات کشاورزی از جمله برنج در فصل برداشت یکی از معضلات کشاورزان است که اگر هماهنگی میان فعالان بازار و مسوولان ایجاد شود، عرضه برنج در سازو کار بورس موفق می‌شود تا قیمت این محصول براساس منطق تعیین شود و سود واقعی حاصل از تولید به جای دلالان به کشاورزان برسد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

برچسب ها: برنج ایرانی ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار