سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد اقتصادی و بهره‌وری ایران در سه سال اخیر مثبت شده است

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در سه سال اخیر رشد اقتصادی و بهره‌وری در کشور مثبت بوده است.

میرسامان پیشوایی امروز در جلسه بررسی وضعیت بهره‌وری استان اردبیل گفت: موضوع بهره‌وری نقطه کلیدی در فرمایشات مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم بوده که باید بر همین اساس هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صحیح در کشور انجام شود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران افزود: در برنامه هفتم توسعه با رشد اقتصادی هفت تا هشت درصدی پیش‌بینی شده که در این بین سهم بهره‌وری باید بیش از دیگر حوزه‌ها ارتقا یابد.

به گفته او، چهار عنصر منابع انسانی، فناوری، مدیریت و سرمایه در تقویت نظام بهره‌وری بسیار مهم است و باید در کنار این رویکردها به عدالت اجتماعی ، بهره‌وری ، کیفیت زندگی و مشارکت مردمی به عنوان چهار هدف اصلی در شکل‌گیری نظام حکمرانی سعادتمند توجه داشته باشیم.

پیشوایی افزود: از بین این عناصر، بهره‌وری دارای ارزش و اهمیت خاصی است و ما باید در کنار سرمایه انسانی، فیزیکی، فناوری و کالا و خدمات به خلق ارزش در سایه بهره‌وری توجه جدی داشته باشیم.

او با بیان اینکه بهره‌وری یکی از شاخص‌های مهم حکمرانی کارآمد است ، گفت: باید سرمایه‌های کشور تبدیل به ارزش افزوده شود که در این بین رعایت عدالت و اصل حاکمیت کارآمدی بسیار مهم و اساسی است.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران افزود: علاوه بر این باید به اصل کارایی و اثربخشی به عنوان خروجی مهم و تأثیرگذار بهره‌وری توجه کرد چرا که بهره‌وری ترکیبی از این ۲ عنصر است تا بتوان به رشد اقتصادی مناسب دست پیدا کرد.

او بیان کرد: از محل تزریق سرمایه و تقویت نیروی کار، رشد بهره‌وری تحقق پیدا می‌کند و ضرورت دارد تا در کنار رشد اقتصادی به رشد بهره‌وری نیز توجه داشته باشیم و رویکرد تقویت اقتصاد دانش‌بنیان مورد توجه قرار بگیرد.

پیشوایی گفت: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان باید منجر به ارتقای بهره‌وری شود چرا که رشد اقتصادی پایدار و فراگیر از طریق بهره‌وری امکان‌پذیر است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.