سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«دیوانه از قفس پرید» شاهکار‌ هنری ناصر طهماسب بود

پیشکسوت دوبله کشورمان گفت: سریال «فراری» و «دیوانه از قفس پرید» از شاهکار‌های صداپیشگی ناصر طهماسب بود.

محمود قنبری دوبلور، مدیر دوبلاژ برجسته و فعال عرصهٔ سینما کشورمان درباره شخصیت ناصر طهماسب گفت: آقای طهماسب از سال ۱۳۴۰ وارد دوبله شدند و دوسال بعد استودیویی با نام کاسپین افتتاح شد. آقای طهماسب هم جزو گروهی بودند که باهم همکاری می‌کردیم. ۴۰ نفر از اعضای انجمن گویندگان در استودیو کاسپین بودند و باید ۷۰ ساعت فیلم به تلویزیون می‌رساندیم. طهماسب هم در سریالی به نام فراری کار را شروع کرد و پس از ۵۲ قسمت گفتم خودت کار را دوبله کن و سپس او را مدیر دوبلاژ گذاشتم.

وی ادامه داد: تا سال ۵۷ باهم بودیم و پس از ۳ الی۴ سال که من به دنبال کشاورزی رفتم او تهران بود و ناصر کم کم آن روحیه تیزهوشی و ظرافتش که اصولا در هر مراسمی که بود خنده هم بود از بین رفت و قطب عوض کرد و به انزوا رفت. مثلا بعد از مدت‌ها او را می‌دیدی و می‌گفتی سلام ناصر جان، می‌گفت سلام! نمی‌دانم چه برایش پیش آمد که دچار این حالت دو قطبی شد و از آن جایگاه ناگهان به جایگاه خلاء رفت؛ بنابراین اگر از اکثر بچه ها بپرسید همین را می‌گویند و اینکه چه بر سرش آمد را نمی‌دانیم. 

این هنرمند پیشکسوت گفت: این اتفاق برای طهماسب تقریبا در سال ۶۵ الی ۶۶ افتاد که در تلویزیون هم او را می‌دیدیم که دیگر آن شادابی و نشاط را نمی‌دیدیم‌. طهماسب کارهای بسیار خوبی داشت اما بهترین رولی که برای من گفته بود و خودش را مدیر دوبلاژ گذاشتم سریالی به نام فراری بود همچنین دیوانه از قفس پرید یکی از شاهکارهایش بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.