سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دکتر آشوبی مطرح کرد؛

افزایش نرخ جمعیت با کاهش سقط جنین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: افزایش آمار سقط جنین از عوامل تأثیرگذار در کاهش نرخ جمعیت است.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به روند نزولی باروری در کشور در سال‌های اخیر گفت: در صورت ادامه روند معیوب فعلی، پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۲۰ (در یک دوره بیست‌ساله)، یک سوم جمعیت کشور سالمند خواهد شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر کشور در برهه پنجره جمعیتی قرار گرفته است، افزود: بهره‌مندی از این فرصت، مستلزم مدیریت صحیح برای استفاده بهینه از امکانات بالقوه جمعیت فعال اقتصادی است و با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، تربیتی، اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای جمعیت فعال و مولد همراه با اتخاذ سیاست‌های حمایتی و ترغیب فرزندآوری، فرهنگ‌سازی عمومی و بهداشتی انتظار می‌رود مسیر برای سازندگی، شکوفایی و بالندگی کشور فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امروزه جنبه‌های اقتصادی در فرزندآوری، ارزش و اهمیت چندانی ندارد، تصریح کرد: آنچه در فرزندآوری اهمیت اصلی را دارد، بعد عاطفی داشتن فرزند، رسیدن به تکامل در ابعاد مختلف و از همه مهم‌تر، فرصت دادن به یک انسان دیگر برای درک عظمت این دنیای زیبا و خالق مهربان است و این امر جز با عشق بی‌نظیر مادر به فرزندش ممکن نیست.

دکتر آشوبی افزایش آمار سقط جنین را از عوامل تأثیرگذار در کاهش نرخ جمعیت اعلام کرد و گفت: این واقعیت تلخ که از آن به عنوان قتل خاموش هم یاد می‌شود علاوه بر آن که خلاف قوانین و مصداق جرم است، در فتاوی مراجع دینی، حرام الهی به شمار می‌آید.

او همچنین سقط جنین ناایمن را یکی از علل اصلی (اما قابل پیشگیری) مرگ‌ومیر و عوارض مادر دانست و افزود: سقط عمدی تنها کشتن یک انسان نیست، بلکه نابودی یک نسل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص مقابله با سقط غیرقانونی جنین نیز گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هدف پیشگیری و کاهش سقط جنین عمدی و سقط جنایی، کارگروه ویژه مقابله با سقط غیرقانونی جنین در استان تشکیل شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
گرانی