رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش زادآوری در این استان گفت: پیشگیری از سقط جنین، راهی برای صیانت جمعیت است.

نشست دانشگاهی کارگروه سقط و پیشرفت اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سقط) امروز در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این نشست گفت: ممانعت از سقط فرزندانی که می‌توان حیات را به آن‌ها بازگرداند، وظیفه‌ای همگانی است.

او بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم و هسته‌های فعال مردمی در این حوزه تأکید کرد و افزود: باید مشارکت مردم را در پیشگیری از بروز سقط‌ های غیرقانونی و غیرشرعی افزایش داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش زادآوری در این استان تصریح کرد: پیشگیری از سقط می‌تواند بخش عمده‌ای از کاهش جمعیت گیلان را جبران کند.

دکتر آشوبی بر ضرورت فعال‌سازی طرح‌های تشویقی جهت حفظ جنین تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی طرح‌هایی همچون ناجیان سقط در استان بحرانی نظیر گیلان که با بحران و چاله جمعیتی روبرو شده بسیار لازم و ضرورت است.

او همچنین با تأکید بر اهتمام جدی مسئولان در مقوله جوانی جمعیت و حمایت از خانواده افزود: برگزاری نشست‌های پشتیبانی پیرامون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با مشارکت دستگاه‌های درگیر می‌تواند مؤثر باشد، اما باید نتایج اقدامات نظیر حمایت مالی از زوج‌های نابارور و شناسایی و حمایت از خانواده‌ای که قصد سقط دارند، محسوس و قابل ارزیابی باشد.

نشست کارگروه سقط و پیشرفت اجرای طرح نفس در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ترویج زادآوری و کنترل سقط در استان را مهم برشمرد و تصریح کرد: بر اساس سیاست‌هایی که در دهه‌های قبل، در کشور اتخاذ شده جمیعت ایران پس از ۳ دهه با کاهش شدید مواجه شده و اکنون نیازمند فرهنگ‌سازی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت پیرامون صیانت از جمیعت هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.