سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار مدیریت بحران برای بازگشت آلودگی هوا به پایتخت

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: با توجه به تداوم انباشت آلاینده‌ها از امشب تا روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه به بیماران قلبی توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران، از صدور هشدار سطح زرد پایداری هوا در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، انباشت آلاینده‌ها از امشب جمعه تا روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه تداوم خواهد داشت.

یزدی مهر با بیان اینکه پایداری هوا و عدم وزش باد قابل ملاحظه، انباشت آلاینده‌های هوا به ویژه ذرات آلودگی را در پی خواهد داشت، گفت: به همه شهروندان و ساکنین مناطق تهران، اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، قدس، ری، شهریار، رباط کریم، قرچک، ملارد، ورامین و جنوب شهرستان پردیس و افراد سالمند و کودکان و بانوان باردار و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای، ناراحتی‌های قلبی و ریوی و تنفسی هستند اکیداً توصیه می‌شود در مواقع بروز آلودگی هوا از تردد‌های غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: شهروندان توجه داشته باشند که ورزش کردن در فضای باز در مواقع هشدار‌های آلودگی هوا مطلقاً انجام نشود چرا که در طول فعالیت هوازی هوای بیشتری داخل ریه فرستاده شده و در نتیجه تنفس عمیق‌تر شده و ذرات آلودگی هوا مستقیم وارد سیستم تنفسی می‌شود؛ لذا از همه عزیزان و ورزشکاران می‌خواهیم که در مواقع آلودگی هوا خود را تحت تأثیر آلاینده‌ها قرار ندهند و در اماکن سرپوشیده‌ای که دارای تهویه مناسب است فعالیت کنند.

وی در ادامه بر ضرورت مصرف مایعات به ویژه شیر و آبمیوه‌های طبیعی در مواقع آلودگی هوا تاکید کرد و گفت: مصرف مایعات در هوای آلوده اثرات آلاینده‌ها بر ریه را کاهش می‌دهد.

یزدی مهر بر لزوم استفاده بیشتر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی نیز تاکید و اظهار کرد: مردم حتی المقدور سعی کنند از تردد با خودرو‌های تک سرنشین اجتناب کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
باید جلوی این مرگ تدریجی گرفته شود،باید منابع انرژی ملی به قیمت واقعی یعنی بالاترین پیشنهاد داخل یا خارج فروخته شود و حتی در داخل به دلیل آلودگی کمی گرانتر و سهم هر کس نقدا وشفاف و بدون دستکاری به بهانه های مختلف به خودش داده شود تا انگیزه صرفه جویی پدید آید وآلودگی وفقر و بیعدالتی بسیار کم شود،باید مصرف آب شرب و کشاورزی وسطح سفره های آب در هر منطقه با اهرم قیمت به حد نرمال برسد و با صادرات مازاد انرژی میشود اکثر مواد غذایی را وارد کرد وبرای محصولات استراتژیک، کافیست به اندازه یکسال بیشتر ذخیره کرد تا در صورت بحران فرصت کشت باشد.
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
تنها کارشون هشدار دادنه!
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
ای کاش با یه خداحافظی ملت رو شاد کنید
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
لطفا بنزین با کیفیت هم تولید کنید
ناشناس
۰۲:۴۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
هشدار برای کبری ۱۱
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
رییس جمهور محترم و عزیز شما مگه نفرمودین که حق نفس از حقوق عامه مردمه ما میخواهیم که هرچه زودتر اقدامات ملموس شما رو در مورد الودگی هوا ببینیم
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
زیر سایه مسولین بی کفایت سرنوشت ما مرگ تدریجیه
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
چرا مدارس رو تعطیل نکردن مخصوصا در این شهرستان ها
غفار
۲۳:۲۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
مازوت چون خطرناکه وحجم گسترده ای داره به همین دلیل مسئولین باانکارخودشان راراحت میکنند""
ولی مازوت سالهای سال است که تبربزوتهران وکرج وقزوین وساوه واصفهان وبرخی دیگرازنقاط ایران راآلوده کرده ""
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
مدارس را دو هفته تعطیل کنید .بچه ها آسیب دارن میبینن
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
واقعا چه پائیز پر بارشی داشتیم!!!، واقعا چقدر پیش بینی های هواشناسی با این همه تکنولوژی که در دنیا هست درست از آب درمیاد، خسته نباشند خدا خیرشون بده
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
فقط توصیه ؟ !
چرا راهی برای مراقبت از مردم در مقابل این معضل پیدا نمیکنید ؟
چرا اسامی افراد یا شرکت ها را مستقیم رسانه ای نمی‌کنید و پیگیر حل آن نمی شوید ؟
هم سرمایه هست هم نخبه هم امکانات .
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
تهران = شهر مرگ
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
دنیامون کلا جهنم شد.
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
هنوز نرفته بود.
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
یه هفته تعطیل کنید مردم برن بیرون از شهر، هم ملت یه نفسی میکشن هم شهر از این اوضاع خارج میشه