معاون استاندار تهران گفت: کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از فیروزکوه و بخش رودبارقصران در دو نوبت صبح و عصر دوشنبه ۲۷ آذرماه غیرحضوری شد.

معاون استاندار تهران از غیر حضوری شدن کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از فیروزکوه و بخش رودبارقصران در دو نوبت صبح و عصر دوشنبه ۲۷ آذرماه خبر داد.

میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار داشت: با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا استان و با توجه به نامه دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت آموزشی کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از فیروزکوه و بخش رودبار قصران در دو نوبت صبح و عصر دوشنبه ۲۷ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی نیز در دو نوبت صبح و عصر غیرحضوری می‌باشد. همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودرو‌های گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل روئت دارند، جلوگیری نمایند.

غراوی ادامه داد: کارکنان دستگاه‌های دولتی دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار در صورت موافقت دستگاه می‌توانند از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: طبق این مصوبات توصیه می‌گردد گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و ...) از تردد در فضای باز خودداری نمایند و از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط باز خودداری شود.

غراوی سپس گفت: پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی گردند و شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام نماید.

وی عنوان کرد: سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی کلیه دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفر‌های غیر ضروری و نظایر آن، اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و ...)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها و ... که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

غراوی اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Ukraine
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
عروسی معلماست
Ukraine
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
غیر حضوری = مسخره بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
بهتر بفرمایید فردا دانش آموزان متوسطه تهران به استقبال هوای آلوده و سم میروند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
آخه مگه بین ابتدایی و بچه های دبیرستانی چقدر فرقه !!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
پس کرج ها چه کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
ما که ریه نداریم نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
امسال مقاطع تحصیلی متوسطه چه گناهی کردند که با این تصمیمات باید هوای آلوده نفس بکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
برای نجات مردم تهران از آلودگی هوا باید:
۱. سیاست افزایش جمعیت در کشور کنسل شود
۲. نخست افغانی های تهران به سایر شهرها یا کشورشان فرستاده شوند
۳. زمینه کوچ نیمی از مردم تهران به شهرهای کم جمعیت یا بخش های بی جمعیت مانند سواحل مکران فراهم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
مگه چقدر فاصله است بین تهران و کرج.والله کرج بدتره.چرا کرج رو تعطیل نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
این مسخره بازی ها یعنی چه؟ اولا مگه هوا فقط برای بچه های ابتدائی آلودست ؟ دوما مگه همه جای تهران شاخص الودگی همون شاخص میانگین بخدا بعضی مناطق انقدر هوا الودست باید همه جا تعطیل بشه سوما چی میشه منطقه ای تعطیل کنید اون مناطقی که امکانش هست برند مدرسه اون مناطقی هم که آلودگی بیشتر نرن مدرسه اینطور ترافیک شاد همه کمتر میشه و توی کما نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
باز هم از این حرکت های نژادپرستانه
Germany
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
تخته كنيد در اين پايتخت را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
بقیه فیلتر تسویه‌هوا دارن مگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
اینطور بنظر میاد
آخرین اخبار