سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای بیش از ۹۰ کیلومتر روکش آسفالت در محور‌های مواصلاتی اردبیل

رئیس اداره راهداری شهرستان اردبیل گفت: بیش از ۹۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان اردبیل روکش آسفالت شده است.

بهرام خیاوی در بازدید از محور اردبیل خلخال با بیان اینکه در مدت یاد شده ۱۹۰ هزار متر مربع عملیات لکه گیری و رفع چاله‌ها در این شهرستان انجام شده افزود: در این مدت ۱۹ هزار متر مکعب از راه‌های شنی و شانه راه‌ها توسط راهداران شن ریزی شده است.

او با اشاره به اینکه در ۸ ماهه گذشته ۸۶۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه اصلاح و بازسازی شده تصریح کرد: راهداران ۲ هزار و ۶۰۰ متر از راه‌های آسفالته را درزگیری و ۱۹ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و اصلاح پیچ‌ها انجام داده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل تسطیح و رگلاژ حدود ۴ هزار کیلومتر از حریم راه اصلی و جاده شنی و خاکی این شهرستان را در ۸ ماهه گذشته یادآور شد و اظهار کرد: در این مدت راهداران ۲۴۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان اردبیل را خط کشی کرده اند.

خیاوی در ۸ ماهه گذشته از رفع افتادگی ۴۰۴ کیلومتر از شانه راه در شهرستان اردبیل خبرداد و خاطرنشان شد: در مدت یاد شده ۴۱۰ کیلومتر از شیب شیروانی راه‌ها اصلاح و همچنین در دماغه‌ها و نقاط پربرخورد ۶۴۳ عدد دپوی خاکی ایجاد و ۱۰۰ عدد استوانه ایمنی نصب شده است.

او جهت آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آن‌ها به رعایت قوانین راهور در جاده به تهیه، نصب و اصلاح بیش از ۷۰۰ متر مربع تابلو‌های اطلاعاتی در راه‌های شهرستان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت راهداران ۶۵۳ عدد از سرعتکاه‌های مجازی و آسفالتی را تهیه، نصب، تعمیر، اصلاح و رنگ آمیزی کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود: با ۲۶۰ مورد گشت حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم تاکنون نسبت به شناسایی و توقف ۲۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز اقدام، ۱۶ مورد ساخت وساز غیر مجاز با اخذ دستورات قضایی قلع و قمع و تخریب، ۱۰۰ مورد از تابلو‌های تبلیغاتی غیرمجاز شناسایی و قلع وقمع شده، ۲۱۹ مورد ساخت و ساز و درختکاری غیرمجاز توقف کار و اخطار صادر شده و از ۱۹ مورد درختکاری و حفاری غیرمجاز نیز جلوگیری شده است.

خیاوی در ۸ ماهه گذشته از جابجایی ۱ میلیون و ۳۴۷ هزار تن کالا توسط ۳۶ شرکت حمل ونقل در این شهرستان خبرداد و گفت: در این مدت ۹۴ هزار و ۳۳۹ برگ بارنامه نیز در این شهرستان صادر شده است.

او افزود: در این مدت ۶۱۴ هزار و ۹۴۱ نفر مسافر توسط ۲۱ شرکت مسافربری از این شهرستان به مقاصد مختلف جابجا شده اند که این میزان جابجایی مسافر در قالب ۹۲ هزار و ۷۷۷ سفر انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل تنقیه و لایروبی ۴۵ دستگاه از پل‌ها، تعمیرات ۵ دستگاه ابنیه فنی و پل‌ها، زهکشی و دریواسیون ۵۰ هزارو ۳۲۰ متر مکعب از پل‌های بزرگ، ارتقای حفاظ انجام شده (گاردریل) به تعداد ۲۹۱ شاخه، تعمیر ۸۱۳ شاخه گاردریل‌های آسیب دیده، مونتاژ و اصلاح ۶۸۵ کیلومتر تابلوی انتظامی، تهیه و نصب ۱۰ عدد چراغ چشمک زن، ایمن سازی ۱۶ مورد رمپ‌های ورودی و خروجی، انسداد ۴۳ عدد راه‌های دسترسی غیرمجاز و رنگ آمیزی ۱۰ عدد از پایه تابلو‌ها و علائم را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۸ ماهه گذشته برشمرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
کاش نظارت باشه در این موارد بیشترین پولها از بیت المال برای بیکیفیت ترینها میره و امیدواریم روکشها برای ۶ تا ۱۲ ماه نباشه که باز راه چپاول باز باشه