سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم تل آویو از فعال شدن ماده ۹۹ منشور سازمان ملل

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گوترش را به واسطه فعال سازی ماده ۹۹ منشور سازمان ملل، تهدیدی برای صلح جهانی دانست.

الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از ارسال نامه‌ای به شورای امنیت درباره غزه و در واکنش به فعال سازی ماده ۹۹ منشور سازمان ملل، ریاست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد را «تهدیدی برای صلح جهانی» دانست.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با ابراز ناراحتی و عصبانیت از اظهارات گوترش در پلتفرم «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «دبیرکلی گوترش تهدیدی برای صلح جهانی است». وی درخواست گوترش برای فعال کردن ماده ۹۹ منشور سازمان ملل و برقراری آتش‌بس در غزه را به منزله حمایت از حماس دانست.

او بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ادعا کرد: «هرکسی که از صلح جهانی حمایت می‌کند باید از آزادی غزه از دست حماس حمایت کند.»

گوترش برای اولین بار از ماده ۹۹ منشور سازمان ملل برای به صدا درآوردن زنگ خطر در مورد غزه استفاده کرد.

به گزارش روسیا الیوم، دبیرکل سازمان ملل متحد دیروزچهارشنبه (بامداد پنجشنبه به وقت تهران) با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت در خصوص غزه، برای اولین بار پس از تصدی دبیر کلی سازمان ملل، ماده ۹۹ منشور سازمان ملل را فعال کرده است.

وی در نامه خود گفت که جنگ در غزه «ممکن است تهدید‌ها علیه صلح و امنیت بین المللی را تشدید کند.»

او به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل متحد - که به ندرت استفاده می‌شود - استناد کرد. این ماده به او این اختیار را داد که «توجه شورای امنیت را به هر موضوعی که به نظر او ممکن است حفاظت از صلح و امنیت بین المللی را تهدید کند جلب کند».

گوترش از طریق پلتفرم «ایکس» گفت: در مواجهه با خطر شدید فروپاشی نظام بشری در غزه، از شورای امنیت می‌خواهم که به جلوگیری از یک فاجعه انسانی کمک کند و خواستار اعلام آتش‌بس بشردوستانه هستم. 

شایان ذکر است که کوهن چند روز پیش از اظهارات گوستاوو پترو، رئیس جمهور کلمبیا که حملات اسرائیل به شهر دیرالبلاح در مرکز نوار غزه را اقدام شبیه نازی‌ها «توصیف کرد، خشمگین شد آن را یهودستیزانه قلمداد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
اونا یه مشت کاغذ نوشته پاره قانون هستند ما که همیشه بی خیالش بودیم
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
بل اخیره شکست اسرایل ازحماس ومقاومت فلستین ملل المتحید راوادارنمود تاقطع نامه ۹۹ منشورملل متحیدرامورد اجراوابروی اسریل درجنگ شکست خورده حفظ کند
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
عجب آدمایی ناراحتم میشید