نخست وزیر ژاپن در تماس تلفنی با نتانیاهو از وی خواست تلفات انسانی در جنگ غزه را کاهش دهد.

آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی در نظام بین الملل به شمار می‌رود و بدیهی است کشور‌های نزدیک به واشنگتن نیز مدافع بی چون و چرای اقدامات توحش گونه تل آویو باشند. با این حال، سطح توحش فعلی رژیم صهیونیستی در غزه آنچنان بالاست که کشور‌های جهان نمی‌توانند چشم خود را به روی آن ببندند. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه ژاپن امروز (چهارشنبه) از گفت‌وگوی تلفنی فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن با بنیامین نتانیاهو، همتای صهیونیست خود خبر داد. 

براساس بیانیه منتشر شده از سوی این وزارتخانه، کیشیدا در این تماس تلفنی از نتانیاهو خواسته است تلفات غیرنظامیان را طی عملیات در غزه تا جای ممکن کاهش دهد.

این بیانیه می‌افزاید: باید از رشد شمار تلفات غیرنظامیان در غزه اجتناب شود. بسیار ضروری است که شرایط به فوریت آرام شده، تلفات غیرنظامیان کاهش یافته و قوانین بین المللی از جمله حقوق بشر دوستانه بین المللی در غزه رعایت شود. 

نتانیاهو نیز در این تماس تلفنی مواضع رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را بدون ارائه جزئیات به اطلاع همتای ژاپنی خود رسانده است. 

براساس آخرین آمارها، از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر تاکنون (به جز وقفه بشردوستانه یک هفته ای) رژیم صهیونیستی اقدام به کشتار ۱۶ هزار و ۲۴۸ غیرنظامی در غزه کرده است. این در حالی است که به دلیل نبود امکانات، عدم ورود کمک‌های بشردوستانه و نابودی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها احتمال جان باختن غیرنظامیان به دلیل بیماری بسیار بیشتر از حملات ددمنشانه اسرائیل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار