سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجوز فعالیت مرکز رشد دانشگاه صنعتی همدان صادر شد

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز فعالیت مرکز رشد واحد‌های فن‌آور وابسته به دانشگاه صنعتی همدان را صادر کرد.

امیر مومنی از صدور مجوز فعالیت مرکز رشد دانشگاه صنعتی همدان خبر داد و گفت: پس از بررسی‌های اولیه، انجام مطالعات امکان‌سنجی، جلسات متعدد مدیریت امور پژوهشی و فن‌آوری و شورای راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه همچنین ارائه درخواست به وزارت علوم سرانجام مجوز مرکز رشد به مدت دو سال صادر شد.

او گفت: این مرکز با موافقت اولیه وزارت علوم، فعالیت خود را از تیرماه سال گذشته آغاز کرده و در ادامه به گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های خود خواهد پرداخت. 

رئیس دانشگاه صنعتی همدان  گفت: در حال حاضر، فضایی با مساحت ۵۰۰ مترمربع در داخل و خارج دانشگاه در نظر گرفته شده که چهار واحد فن‌آور در این مرکز مستقر و در حال فعالیت هستند.

مومنی هدف از تأسیس این مرکز را کاهش موانع و پیشبرد فعالیت‌های واحد‌ها و هسته‌های فن‌آور و نوپا دانست و گفت: مرکز رشد با پشتیبانی‌های لازم و ارائه خدمات اولیه، نقش مؤثری در بالندگی و افزایش ضریب موفقیت واحد‌های فناور خواهند داشت. 

او گفت: مرکز رشد دانشگاه صنعتی همدان، با توجه به در اختیار داشتن اعضای هیات علمی جوان دانشگاه و فعالیت مستمر در صنعت قادر است از نتایج طرح‌های اساتید و دانشجویان با هدف تجاری‌سازی یافته‌های آن‌ها در قالب شرکت‌های دانشگاهی علاوه بر حمایت‌های مالی، در حوزه‌های تأمین مکان استقرار، مشاوره‌های بازاریابی، تبلیغات، فروش و همچنین مشاوره‌های حقوقی پشتیبانی کند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان  گفت: این مرکز با توجه به نیاز روز افزون دانشجویان به اشتغال، می‌تواند مکان مناسبی برای کارآفرینی اساتید و دانشجویان فعال باشد تا ایده‌های نوآورانه آن‌ها با توجه به امکانات مرکز رشد و حمایت‌های دانشگاه به محصول تبدیل شود.

مومنی گفت: این مهم علاوه بر رفع بخشی از نیاز‌های جامعه، زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز در دانشگاه فراهم می‌سازد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.