استقرار ۳۹ واحد فناوری و دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان همدان

رییس پارک علم و فناوری استان همدان گفت:این پارک علمی با جای دادن ۳۹ واحد دانش بنیان و فناوری زمینه تجاری سازی و تولید انبوه آن ها را فراهم کرده است.

مجید کزازی در نشست استاندار و صاحبان شرکت های دانش بنیان واحد های فناوری استان گفت: ۵۴ واحد دانش بنیان را در پارک علم و فناوری استان از ابتدای راه اندازی پارک داشته ایم و ۲۵۰ مرکز واحد فناور در استان داریم که ما ظرفیت جا دادن همه آن‌ها را نداریم.

او گفت: ۳۹ شرکت دانش بنیان و واحد رشد هم اکنون در پارک علم و فناوری همدان مستقر هستند و در این فضای محدود ۲۳ موسسه و ۱۵ مرکز رشد و ۹ واحد دانش بنیان مستقر هستند.

به گفته رییس پارک علم و فناوری استان همدان  ۱۴ واحد دانش بنیان استان هم تاکنون موفق شده اند کارگاه بیرون از پارک علم و فناوری برای تولید انبوه محصولات خود ایجاد کنند.

کزازی گفت: افزایش بودجه برای توسعه فعالیت های این مجموعه ضروری است و درخواست داریم در بودجه استان از سهم ۱۰ درصد بودجه طرح های دانش بنیان، برای تعمیرات پارک علم و فناوری، تکمیل و تجهیز مراکز رشد شهرستان ها اختصاص یابد.

پارک علم و فناوری همدان در فضای ۲۱ هکتار با زیر بنای ۱۳ هزار و ۷۵۰ متر مربع با ۱۶ کارگاه و ۷ آزمایشگاه تاسیس شده است.

اعتبارات ۱۲۰ میلیارد تومانی برای شرکت های دانش بنیان استان همدان

استاندار همدان هم در این نشست گفت: امسال سال ایجاد اشتغال دانش بنیان است و در این سال باید محصولات باید قابل رقابت باشد و برای این امر مبنا باید شرکت های دانش بنیان باشد و در استان ۱۲۰ میلیارد تومان برای توسعه و حمایت از این شرکت ها امسال در نظر گرفته شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: با کمترین زمان، هزینه و مصرف انرژی محصولات را باید تولید کنیم و این امر تنها از طریق مراکز دانش بنیان امکان پذیر است.

او خواستار ایجاد شرکت های دانش بنیان بر اساس ظرفیت ها ، توان معدنی و زیست محیط مناطق شد و گفت: در ستاد تسهیل و رفع مشکلات شرکت ها، نیاز ها و طرح های حمایتی از شرکت های دانش بنیان بررسی می شود ارتباط واحد های دانش بنیان با سازمان صمت، جهاد کشاورزی و تولید و صادرات باید بیشتر شود.

 در این نشست صاحبان شرکت های فناوری و دانش بنیان استان پارک علم و فناوری را رابط دانشگاه برای تبدیل ایده به کار و درآمد و تولید دانستند.

تامین زمین بیشتر برای پارک علم فناوری استان، ایجاد واحد های فناوری و نیز تامین بخش های مشترک برای فعالیت های متشابه ، ایجاد پردیس دانش بنیان در مراکز شهرها برای دسترسی راحت تر مردم، معرفی بیشتر واحدهای فناوری و دانش بنیان برای جذب بازار و مشتری،  بخشودگی مالیاتی  و افزایش پرداخت وام و تسهیلات به طرح های دانش بنیان از خواسته های صاحبان شرکت های دانش بنیان استان بود که در این جلسه مطرح کردند.

برچسب ها: فناوری ، دانش بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.