سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهبود شرایط توزیع شیر خشک در خوزستان تا ۲ ماه آینده

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: توزیع شیر خشک در داروخانه‌های استان از دی ماه امسال بهبود خواهد یافت.

مسعود مهدوی نیا  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه توزیع شیر خشک در داروخانه‌های استان از دی ماه امسال بهبود خواهد یافت، گفت: عدم تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه تولید شیر خشک باعث کاهش تولید این کالا در کشور شد.

او افزود: این کمبود باعث شد که ذخایر شیر خشک در انبار‌های واحد‌های تولیدی و داروخانه‌ها به صفر برسد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: میزان شیرخشکی که در حال حاضر تولید می‌شود به اندازه مصرف روزانه کشور است و امکان ذخیره‌سازی آن وجود ندارد.

آقای مهدوی نیا با اشاره به نیاز ماهانه ۷۰۰ هزار قوطی شیرخشک در استان افزود: هر نوزاد به طور میانگین ۱۹ قوطی شیرخشک مصرف می‌کند و در حال حاضر با کمبود ماهانه ۲۷۰ قوطی در خوزستان روبرو هستیم.

او ادامه داد: ۳۰ میلیون قوطی شیر خشک وارد گمرک تهران شده که با توزیع این محموله وضعیت تامین این کالا در داروخانه‌ها عادی می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با ابراز نگرانی از ایجاد بازار سیاه فروش شیرخشک در استان گفت: خوشبختانه تامین ارز مواد اولیه تولید شیرخشک کارخانه‌ها نیز انجام شده و شرایط بهتر خواهد شد.

آقای مهدوی نیا ادامه داد: ذخایر دارویی راهبردی و داروخانه‌های استان مناسب است، ۳۰هزار عدد سرم نیز خریداری و در انبار‌های جمعیت هلال احمر خوزستان ذخیره شده است.

او  با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار در صنایع غذایی و دارویی استان گفت: متاسفانه این بخش مهم در سامانه جذب سرمایه گذار استان وجود ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز می‌گوید: به عنوان مثال طرح تولید نان با ماندگاری ۶ ماه، تولید انواع سرم‌های تزریقی و یا تولید یخ خشک مورد استفاده درعمل‌های جراحی در استان ارائه شده که نیاز به جذب سرمایه گذار دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.