سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقاء شاخص های سلامت، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان

بهبود و ارتقاء شاخص های بهداشت و درمان  یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در جنوب شرق کشور است.

 حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  با اشاره به قدمت 37 ساله دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: این دانشگاه به عنوان دومین دانشگاه علوم پزشکی  بعد از انقلاب اسلامی در کشور افتتاح شده است.
 
وی افزود: باعث افتخار است که اعلام کنیم در حال حاضر در بسیاری از شاخص های سلامت از متوسط جهانی بالاتر هستیم و در هیچ کدام از شاخص ها نیز در چند سال اخیر پسرفت نداشته ایم.
 
وی با اشاره به اینکه از برگزاری نشست های تخصصی گروه های مختلف استقبال می کنیم گفت: برگزاری این نشست ها و تبادل تجربیات مشترک سبب توسعه، پیشرفت و رفع بسیاری از چالش های آموزشی و منتج به بهبود و ارتقا سطح کیفیت ارائه خدمات می شود.
 
  غزنوی که در جلسه جمع بندی سومین دوره اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی سخن می گفت افزود: ارزیابی و اعتباربخشی دانشگاه سبب شناخت نقاط قوت و ضعف و بهبود و ارتقا کیفی آموزش پزشکی می شود.
 
  ابوالفضل گلستانی، سرپرست تیم ارزیاب بیرونی وزارت بهداشت نیز در مراسم اختتامیه سومین دوره اعتباربخشی بیرونی دوره پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در این سفر شاهد تغییرات محسوسی نسبت به دوره قبل اعتباربخشی در مسیر پیشرفت و توسعه دانشگاه بوده ایم.
 
وی با بیان اینکه EDC و EDO مغز متفکر دانشگاه علوم پزشکی است گفت:  EDC و EDO مسئولیت ارتقا و توسعه کیفیت آموزش را بر عهده دارند و لازم است تا بیش از این تقویت شوند.
 
وی افزود:  هدف از اجرای اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی، بهبود، ارتقا و تضمین کیفیت آموزش پزشکی در دانشکده های پزشکی سراسر کشور اعم از دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های غیر دولتی می باشد. 
 
سرپرست تیم ارزیاب وزارت بهداشت ادامه داد: سطح کیفی آموزش رشته پزشکی عمومی اعتبار دانشگاه های علوم پزشکی کشور است، بر همین اساس معاونت آموزشی وزارت بهداشت نگاه ویژه ای به ارتقاء کیفیت آموزش در این رشته دارد
 
ربانی مشاور معاون آموزشی وزیر بهداشت نیز گفت: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و فضاهای کمک آموزشی و رفاهی از نظر ساختاری ارتقا قابل توجه ای یافته است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.