سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزار و ۱۵۰ کیلومتر خط‌کشی در جاده‌های چهارمحال و بختیاری انجام شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال هزار و ۱۵۰ کیلومتر خط‌کشی در جاده‌های استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در شورای راهبری تصادفات چهارمحال و بختیاری که با حضور سردار حسن مؤمنی رییس پلیس‌راه کشور برگزار شد گفت: پارسال برای اقدامات راهداری در این استان ۶ هزار میلیارد ریال هزینه شد که این اعتبار باید امسال حداقل به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

روح الله غلامی تصریح کرد: در نیمه نخست امسال هزار و ۱۵۰ کیلومتر خط‌کشی در جاده‌های چهارمحال و بختیاری انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش دارد.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: در این مدت ۹ هزار و ۵۰۰ متر حفاظ بتُنی (نیوجرسی) با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در جاده‌های استان نصب شد.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: یک درصد بار و ۲.۵ درصد ناوگان کشور در این استان فعال است و سالانه پنج میلیون تُن بار، چهار میلیون مسافر و پنج هزار تُن بار ترافیکی در استان جابجا می‌شود.

حسین مالکی به ایمن‌سازی ۲۰ مدرسه در حاشیه راه‌های چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ اشاره و تاکید کرد: هم‌اکنون سه مرکز معاینه فنی با انجام سالانه ۳۳ هزار ۴۵۱ فقره معاینه در استان فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۲ هزار راننده در ناوگان عمومی حمل‌ونقل عمومی چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جُرم دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برخی از جان باختگان در تصادفات با جاده‌ها آشنا نیستند و در این راستا باید نقاط حادثه‌خیر آشکارسازی و رفع شود.

سید محمد موسوی تجهیز تمامی گشت‌های پلیس به دستگاه الکل‌سنج تنفسی را ضروری اعلام و تاکید کرد: در این راستا علاوه بر اعتبارات دولتی از ظرفیت بیمه‌ها، خیران نیک‌اندیش و جریمه‌های جایگزین حبس بهره‌گیری شود.

وی با اشاره به لزوم آموزش فرهنگ ترافیک با هدف ایمن شدن رانندگی افزود: در این راستا باید به تمامی رانندگان اتوبوس، کامیون و تاکسی‌های درون‌شهری و برون‌شهری و رانندگان دستگاه‌های اجرایی آموزش داده شود.

موسوی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی صحیح از اوضاع جوی، لغزندگی جاده و یا حوادث مهم ترافیکی، هماهنگی ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی و اصناف با بار ترافیکی سنگین و همچنین پاک‌سازی حریم جاده‌ها می‌تواند به ارتقای رانندگی و کاهش تصادفات کمک کند و در این راستا دادستانی آماده همکاری با اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری است.

وی یادآور شد: به‌همین منظور راه‌اندازی سرویس ویژه کارمندان دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در کاهش تردد خودرو‌ها در زمان ترافیک تاثیرگذار باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.