سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۵۰ هزار تن هلو در باغات آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از تولید ۵۰ هزار تن هلو در باغات آذربایجان شرقی خبر داد.

اکبر کرامتی گفت: کل سطح زیر کشت باغات هلوی استان معادل ۴ هزار هکتار است و سالانه ۵۰ هزار تن هلو در این استان تولید می‌شود.

وی افزود: آذربایجان شرقی با تولید سالانه ۵۰ هزار تن هلو رتبه سیزدهم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد معادل ۲۰ هزار تن هلو به صورت فرآوری شده در واحد‌های فرآوری استان و کشور مصرف می‌شود گفت: حدود ۶۰ درصد معادل ۳۰ هزار تن بصورت تازه خوری در داخل استان و سایر استان‌های کشور مصرف می‌شود که به جهت بالا بودن کیفیت محصول تولیدی به کشور روسیه و کشور‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: شبستر در تولید هلو جزو شهرستان‌های برتر در استان بوده و بیشترین سطح زیرکشت باغات هلو را دارد؛ شهرستان‌های مراغه، مرند و میانه نیز رتبه‌های بعدی را در استان به خود اختصاص داده اند و با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی موجود در استان محصول هلوی استان از کیفیت بالایی برخوردار است.

کرامتی با بیان اینکه شهرستان شبستر با بیش از ۲۲۰۰ هکتار از باغات هلو حدود ۵۵ درصد سطح زیر کشت باغات در سطح استان را دارد گفت: شهرستان شبستر با تولید سالانه ۳۶ هزار تن هلو رتبه برتر تولید این محصول را در استان داراست.

وی ادامه داد: متوسط تولید هلو در سطح کشور ۱۳ تن در هر هکتار است که این عدد در استان معادل ۱۵ تن در هر هکتار بوده و حتی در باغات شاخص به ۴۵ تن در هر هکتار می‌رسد.

برچسب ها: هلو ، جهادکشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.