رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور گفت: سرمازدگی و عدم بارندگی موثر در فروردین‌ و اردیبهشت‌ماه به میزان صد درصد موجب نابودی محصول تولیدی باغات هلوی این شهرستان شد.


 رضا جباران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: محصول آلوی نیشابور نیز 30 درصد خسارت دیده و در مجموع بسیاری از باغاتی که گل‌های زودهنگام داشتند بر اثر این عوامل آسیب دیدند.

وی با اعلام خبر مجدد بیش از 14 میلیارد تومان خسارت وارده به کشاورزی نیشابور، اظهار امیدواری کرد صندوق بیمه کشاورزی بتواند بخش زیادی از خسارات وارده به کشاورزان را جبران کند.

این مقام مسئول در مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور یادآور شد: متاسفانه وزش طوفان‌های اخیر و بادها سبب افت کمی و کیفی محصول گندم تولیدی نیشابور در همه مناطق شد تا جایی که در تونل باد قلعه‌وزیر بخش زبرخان تا حسین‌آباد جنگل بخش میان‌جلگه، خسارت حداقل 30 درصدی به گندم را داشتیم.

جباران با بیان اینکه هنوز خسارات قطعی برای ارسال به صندوق بیمه محصولات کشاورزی و دیگر نهادهای ذی‌ربط مشخص نشده است، گفت: البته آفات و بیماری‌ها در کاهش کمی و کیفی محصولات تولیدی زراعی و باغی شهرستان موثرند اما این موضوع موج خرابی و خسارت به تولید کشاورزی نیشابور ایجاد نکرده است. /س

برچسب ها: محصول ، هلو ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.