خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشرفت فیزیکی راه آهن سنندج در یک سال و نیم گذشته بیش از ۳۲ درصد بوده که اقدام خوبی است.
به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور «ارزش روز پروژه ۱۵ هزار میلیارد تومان است بنابراین یک ابرپروژه ملی است و طول پروژه از همدان تا ایستگاه راه آهن سنندج ۱۵۱ کیلومتر است و سرتاسر مسیر آماده است تا بهره برداری از آن صورت گیرد.
او می گوید: هدف اصلی از راه اندازی این مسیر ریلی اتصال دو استان کردستان و همدان به یکدیگر بوده است و عملا کریدوری بوده است که اتصال آن مرکز کشور را به سمت غرب کشور برقرار می کند.
خادمی بیان کرد: برای آنکه این کریدور را به شرایط بهتر برسانیم باید آن را به مرز باشماق که مرز کشور عراق است اتصال دهیم و از آن طریق به شبکه ریلی کشور عراق متصل کنیم و از طریق کریدور به شبکه ریلی عراق و سوریه متصل شویم که عملا یک کریدور شرقی و غربی از طریق این مسیر ریلی خواهیم داشت.
او افزود: تحولی هم در استان های غربی به ویژه کردستان ایجاد می شود و پیش بینی می شود با روندی که در کردستان مشاهده می شود و در بخش های حمل و نقلی زیرساختهای بسیار خوبی فراهم شده که با برنامه ریزی که صورت گرفته برنامه های منظمی از افتتاح ابرپروژه ها در این منطقه خواهیم داشت.
او افزود: با روند افتتاح پروژه ها که در بخش های جاده ای صورت می گیرد با اتصال به کریدورهای اصلی به مرکز استان و جاده ای مریوان و باشماق و همچنین کریدور شمال _ جنوب که قسمت عمده آن به طول ۳۲۰ کیلومتر در کردستان است شاهد تکمیل این پروژه های حمل و نقلی در این منطقه خواهیم بود.