خیر الله خادمی گفت: آزادراه اصفهان _ شیراز ، طولانی ترین آزاد راه کشور امروز به بهره برداری می رسد. طول این آزادراه ۲۱۲ کیلومتر در شش قطعه است و به کل بزرگراه یک قطعه اضافه شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، بهره برداری این پروژه توسط بخش خصوصی بوده و پنجاه درصد این کار را دولت انجام داده است.
او می گوید: بهرهبرداری از این آزادراه به میزان ۹ درصد طول آزاد راههای کشور را افزایش می یابد یعنی طول آزادراه های ما به نزدیک سه هزار کیلومتر میرسد.
خادمی گفت: این پروژه این آزاد راهی استان اصفهان را به استان دیگری وصل میکند و زمان سفر را نزدیک به دو ساعت کاهش میدهد. کاهش مصرف سوخت در صورت افتتاح این آزاد راه ۱۳۰ میلیون لیتر در سال است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، افزود: این آزاد راه اتصال بین استان فارس و اصفهان را برقرار میکند و بخشی از کریدور آزادراه شمال به جنوب کشور است. این کریدور در ادامه باید به سمت جنوب رود.
خادمی گفت: این آزاد راه یک تحولی در استانهای هرمزگان و فارس در حوزه حمل و نقلی ایجاد میکند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به طور مشخص برای استان فارس این آزاد راه بسیار مهم است و یک مسیر میانبر جدیدی به شمار میرود افزود: پیشبینی میشود با افتتاح این آزادراه تصادفات این محور هفتاد درصد کاهش داشته باشد و میزان خسارت های مالی و جانی هم کاهش یابد.
در جاده تبریز به سمت بازرگان ، خودروهای ترانزیتی بسیاری تردد می کنند و این جاده هیچ امنیتی ندارد و خیلی باریک و خطرناک هست.
در جاده تبریز به سمت بازرگان ، خودروهای ترانزیتی بسیاری تردد می کنند و این جاده هیچ امنیتی ندارد و خیلی باریک و خطرناک هست.
در جاده تبریز به سمت بازرگان ، خودروهای ترانزیتی بسیاری تردد می کنند و این جاده هیچ امنیتی ندارد و خیلی باریک و خطرناک هست.
ان شاء الله که خیر ببینید
این آزاد راه 2 حسن و خوبی دیگر هم داره :
1 - کاهش 99 درصدی تصادف :
چون آزاد راه یک طرفه است
و ماشین دیگری از جلو نمی آید که تصادف شاخ به شاخ اتفاق افتد
2 - سریع تر رسیدن به مقصد
چون الان خیلی جاده پیچ پیچی خطرناک مسخره ای داره
تبعیض در حق مردم آذربایجان تا کی؟!
این آزادراه اگر احداث بشه تهران را به شکل آزادراهی به گمرک بازرگان و ترکیه و اروپا متصل میکنه
تو این جاده خیلی از ماشین های سواری زیر تریلی رفتن
بیست ساله نیمه کاره رها شده رفته
انگار دولت دوست نداره منطقه آذربایجان پیشرفت و توسعه پیدا کنه
ملحق به استان فارس است .
اما فقط یک مسئله کوچک داره ,واونم شمال شیراز (ورودی و خروجی) است که هنوز کار داره و ترافیک سنگین اون قسمت هست ، اما کارهای زیربنایی و احداث پل و زیرگذر در دست اقدام . اگه این مورد حل بشه دیگه ترافیک در اون نقطه نخواهیم داشت.
در منطقه اصفهان و شیراز امیدوارم زمین در قسمت
اتوبان فرونشست نداشته باشه
آزاد راه یک طرفه جدید بین شیراز و اصفهان ساخته شده
این آزادراه از آینده دارترین آزادراههای شمال جنوب کشورمان خواهد بود
مشکل همین هست که عبور ماشین سنگین رو ممنوع نکردن یا حداقل سه لاین برا هر طرف میذاشتن
یه تریلی با سرعت ۳۰ تا میخواد از یه بنز دهه ۵۰ با سرعت ۲۸ کیلومتر سبقت بگیره از کلی وقت قبل هم میاد تو لاین سبقت ، نیم ساعت باید صبر کنی با دنده ۲ راه بری
اول بطول ۲۳۰ کیلومتر و عرض حدود ۱۰۰ متر زمین های کشاورزی و مراتع و جنگلهای و ..را ازبین برده است و از طرف دیگر راه دسترسی انسان به دل جنگلها را باز کرده است که باعث تخریب بیشتر جنگلها خواهد شد.
چون ایجاد جاده در طبیعت و محیط زیست درست مانند متاستاز غده های سرطانی هست که تمام بدنه محیط زیست را در بر خواهد گرفت و نابود خواهد کرد و با از بین رفتن جنگلها و مراتع در واقع مراکز آبگیری و ذخیره آب باران و برف از بین رفته و سفره های آب زبر زمینی تغذیه نخواهد شد و باعث کاهش آب آشامیدنی و کشاورزی خواهد شد و ده ها خسارتهای هنگفت بعدی که طی سالیان آتی مشخص خواهد شد.
در هرجای دنیا وقتی جاده کشی میشود فقط بخشی نگری در کوتاه بودن مسیر نیست بلکه طوری طراحی میشود که حداقل خسارت به محیط زیست داشته باشد هر چند که طول آن افزایش یابد.نه مثل ایران که در دل جنگلها جاده کشی می کنند و نیز لوله گذاری برای انتقال گاز و آب می کنند و دکلهای فشارقوی برق در دل جنگلها ایجاد می کنند که هر کدام از آنها در طول مسیر حداقل به عرض ۵۰ متر از جنگلها و مراتع را ازبین می برد و قابل مشاهده برای هر آدم منصف و بیطرف و کارشناس داخلی و بینالمللی هست.
درواقع ظاهر آن یک طرح عمرانی هست ولی باطن آن خیانت به نسل بشریت هست چون باعث نابودی محیط زیست گشته است. `
ای آمار من درآوردی را از خودت میسازی
خط کشی به پایان رسیده. 3 لاین زیبا
آسفالت کامل. چراغ ها هم که آماده و جدول بندی هم که مرتب
این آزادراه 13 سال ساختش طول کشیده