وزیر راه وشهرسازی گفت: تراز تجاری را با باید به حالت قبل بازگردانیم و قدری افت داشته است که باید به مرحله قبل از اتفاقات ایران و آذربایجان برسد.

مهرداد بذرپاش گفت: طبق رویه‌ای کمیسیون های مشترک دارند، از جمله  برگزاری جلسات متعدد، مسئولیت کمیسیون مشترک کشور آذربایجان بر عهده وزارت راه وشهرسازی است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی اتفاقاتی که مدتی قبل در سفارت آذربایجان افتاد باعث شد که  قدری روابط کمرنگ‌تر شود اما کم کم به شرایط عادی در حال بازگشت هستیم. 

او می گوید: پیش از این جلسه خوبی در آستارا برگزار شد و با رئیس کمیسیون مشترک در کشور آذربایجان توافقات بسیار خوبی صورت گرفت.

بذرپاش گفت:  پیرو دعوت رئیس کمیسیون مشترک آذربایجان امروز سفری به کشور آذربایجان خواهیم داشت و در مرحله اول از منطقه مرزی و گذرراه مرزی آق بند بازدید خواهیم داشت و عملیات اجرایی آن  از امروز آغاز می شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به اتفاق شاهین مصطفایی رئیس کمیسیون مشترک آذربایجان  امروز در محل حاضر خواهیم شد و عملیات اجرایی  آغاز خواهد شد و احداث پل به عهده کشور آذربایجان و احداث جاده بر عهده ما است و در کنار جاده احداث پل ریلی و مسیر ریلی هم طبق توافق بر عهده کشور آذربایجان و با سرمایه‌گذاری  آن‌ها خواهد بود‌.

او بیان کرد: دو سد در  منطقه مرزی با کشور آذربایجان تعریف کرده بودیم که یکی از آنها  به اتمام رسیده و دیگری هم  در مراحل پایانی با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد است. توافق مالی بین وزارت نیرو و وزارت آب و برق کشور آذربایجان انجام شده بود و ان‌شاءالله در اين سفر جمع بندی می‌شود.

بذرپاش اظهار کرد: وضعیت  ترانزیتی و کامیون هایی که از مرزهای دو کشور تردد می‌کنند در برخی از موارد  دچار مشکلاتی می شود و در ایامی که اوج جابجایی کالا است شاهد طولانی شدن صف در مرز هستیم که در این خصوص توافقاتی در شهر آستارا انجام شد که  امیدواریم  در این سفر بتوانیم توافقات را قطعی کنیم.

او تاکید کرد: در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان، انتقال پیام رئیس جمهور  ایران  را خواهیم داشت تا بتوانیم هرچه سریعتر روابط را در بهترین حالت گذشته ادامه دهیم.

وی بیان کرد: آذربایجان همسایه ما است و  ارتباطات خوبی در گذشته بین ایران و آذربایجان وجود داشت و نباید سطح روابط بین این دو کشور به دلیل سوءتفاهم‌های ایجاد شده از بین برود و موضوعی هم که در سفارت ایجاد شده بود در سطح خودش و در دستگاه قضایی با جدیت در حال پیگیری است و رئیس جمهور کامل پیگیر موضوع هستند و  پرونده در دست بررسی است و حکم فرد خاطی تا چند وقت آینده اعلام می شود و کشور آذربایجان هم دنبال این موضوع بو د که برخورد لازم با فردی که اتفاق را انجام داده بود صورت گیرد.

بذرپاش بیان کرد : تراز تجاری را باید به حالت قبل بازگردانیم و قدری افت داشته است که باید به مرحله قبل از این اتفاقات برسد و بخش  زیادی از آن بر عهده حمل ونقل و ترانزیت است که امیدواریم  توافق خوبی صورت گیرد. 

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: فروش برق بین ایران روسیه و آذربایجان بود که یک توافق سه جانبه بود  که ان‌شاءالله هرچه سریعتر نهایی شود و عملا  فرآیند  خرید و فروش برق بین این سه کشور  همچون گذشته شود چراکه دو سدی که به مدار می آیند یکی از خروجی آنها تولید برق است که طبق توافق قرار است بخشی از آن را ما خریداری کنیم و بخشی از آن را کشور روسیه؛ بنابراین امیدواریم به توافقات خوبی در این حوزه با حضور نماینده وزارت نیرو که در این سفر هستند دست پیدا کنیم.

برچسب ها: حمل ونقل ، ترانزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار