سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام ۲۰۰ هزار نفر در قانون جوانی جمعیت

رئیس فراکسیون حمایت از خانواده مجلس گفت: تا به امروز ۲۰۰ هزار نفر در قانون جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده و تا به امروز ۱۵ درصد اراضی دریافت کرده‌اند.

فاطمه محمدی‌بیگی، رئیس فراکسیون حمایت از خانواده مجلس در مراسم آیین واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت در استان تهران گفت: از سال ۹۹ در  مجلس در راستای مقابله با پیری جمعیت  اقدام به قانون‌گذاری شد که یکی از مسائل  آن تامین مسکن بود. ابتدای اجرای این قانون در سال اول با تاخیر همراه بود اما بعد از آن از سوی وزیر راه و شهرسازی به صورت طوفانی آغاز شد‌.

به گفته رئیس فراکسیون حمایت از خانواده مجلس تا به امروز  ۲۰۰ هزار خانواده در حوزه زمین به صورت رایگان ثبت‌نام کرده‌اند و مشمول ماده ۴  قانون جوانی جمعیت  هستند. حدود ۱۵ درصد از این افراد اراضی را دریافت کرده‌اند که البته با زحمت  این  اراضی قطعه بندی شده و  شناسایی آنها بسیار سخت است.

محمدی‌بیگی بیان کرد: پنجره جمعیت تنها ۵ سال است که در این زمینه اقدام کرده و موضوعات مهم از جمله کاهش تورم و ساخت خوابگاه‌های متاهلی و ارائه تسهیلات  را باید در دستور کار خود قرار دهیم  تا از لبه پرتگاه دور شویم. در ابتدای سال ۱۰۰ هزار  نفر  ثبت نام کردند اما بعد از اولین  واگذاری اراضی، دومین ۱۰۰ هزار نفر مشمول قانون جوانی  ثبت نام کردند. از امکانات موجود کشور  باید تمامی خانواده‌ها استفاده کنند و ما تلاش خواهیم کرد سایر چالش‌ها و  اشکالات را در این حوزه رفع کنیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.