مدیرعامل بانک مسکن گفت: در صورت تامین اراضی مورد نیاز ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب شهرک سازی ساخته خواهد شد.

سیدعباس حسینی در همایش چشم انداز خسارت صفر در فرآیند ساخت گفت: موضوع HSE در ساخت و ساز بسیار مهم است و باید دستورالعمل های HSE  به روزرسانی شود و اگر این دستورالعمل‌ها را در برخی شرکت‌ها نداریم باید آنها را تهیه کنند.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن  استفاده ابزار و فناوری‌های نوین در ساخت و سازها، ضروری است و باید با توجه به جایگاه این بانک در مجموعه‌های فعال ساخت و ساز تمامی استاندارد‌ها متناسب با تکنولوژی روز دنیا رعایت شود.

حسینی می‌گوید: برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب شهرک‌سازی برنامه ریزی کرده‌ایم و در حال رایزنی با وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین مورد نیاز این واحد‌ها هستیم.

او خطاب به مدیران عامل شرکت‌های تابعه  گفت: انتظار رشد ۱۰ برابری ساخت و ساز مسکن باکیفیت از بانک‌ها وجود دارد بنابراین رضایتمندی خود را تا جایی که شایسته نام بانک است ارتقا دهید چرا که انتظارات از این مجموعه و ظرفیت‌های آن بالاست.

 حسینی با اشاره به محور‌های اصلی این همایش بر ضرورت توجه بیشتر به جامعه هدف و لزوم فرهنگ سازی و آموزش عوامل اجرایی پروژه‌ها و دغدغه‌مندی در موضوع HSE تاکید کرد.

وی ادامه داد: مجموعه بانک مسکن نباید دغدغه قوانین داشته باشد و باید در صورت نیاز به تدوین استاندارد‌های داخلی خود متناسب با ایمنی ساخت اقدام کند. اخذ تاییدیه‌های ایمنی و انجام الزامات آتش نشانی برای ساختمان‌های برند مسکن الزامی است و دستوالعمل‌های مرتبط باید مد نظر قرار گیرد.

او افزود: HSE باید در ساختار سازمانی ما جایگاه مناسبی پیدا کند و در صورت نیاز به ارتقای این جایگاه پرداخته شود. صرف هرگونه هزینه در ایمن‌سازی ساخت سرمایه گذاری و بهره برداری از ابزار و فناوری روز در این فرایند لازم است.

 حسینی با تاکید بر رعایت استاندار‌های HSE گفت: انجام این مهم زمانی میسر خواهد بود که الزام آن را باور کنیم و رعایت آن برای ما ارزشمند باشد تا بتوانیم علاوه بر آرامش مردم به عنوان جامعه هدف، از نیرو‌های انسانی خود در مسیر توسعه ساخت و ساز کشور حفاظت و صیانت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار