سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امحاء ۹۲۰ کیلوگرم گوشت و آلایش دام و طیور فاسد در اردبیل

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردبیل از کشف و معدوم‌سازی ۹۲۰ کیلو گرم گوشت دام و طیور غیربهداشتی و فاسد در اردبیل خبر داد.

دکتر فرزاد جامعی گفت: تولید مواد غذایی سالم و اطمینان از سلامت آنها و تامین امنیت غذایی از اهداف استراتژیک دامپزشکی است و در این راستا دامپزشکی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردبیل ضمن تشکر از همکاری و هم‌افزایی دستگاه قضایی و دادستان مرکز استان افزود: دامپزشکی روند تولید فراورده‌های دامی از ابتدای پرورش دام و طیور و آبزیان تا استحصال فراورده‌های آن را تحت کنترل دارد تا از این طریق امنیت بهداشتی مواد غذایی را برای مصرف کنندگان فراهم سازد لذا شرط تداوم این امنیت، نگهداری اصولی، حمل و نقل بهداشتی و توزیع و مصرف صحیح فراورده خام دامی است.

او از شهروندان خواست از خرید گوشت‌های ارزان قیمت و بی‌هویت که توسط برخی افراد سودجو و فرصت طلب و حاصل از کشتار غیرمجاز دام در سطح شهر عرضه می‌شود، جدا خودداری نموده و موارد مشکوک را به دامپزشکی گزارش نمایند و مطمئن باشند به فوریت گزارشات واصله رسیدگی می شود.

جامعی در ادامه گفت: از ابتدای امسال بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده خام دامی انجام شده است که در این فرایند ۳۰۶ هزار و ۸۳۹ کیلوگرم فراورده خام دامی غیربهداشتی، فاسد و تاریخ مصرف گذشته ضبط و معدوم شده است.

او تعداد پرونده‌های ارجاعی به مراجع قضایی را در این مدت ۹۴ پرونده قضایی اعلام کرد و افزود: در همین مدت تعداد ۷۷ هزار و ۳۵۳ راس دام سبک و ۹ هزار و ۸۳۱ راس دام سنگین در کشتارگاه صنعتی دام و پنج میلیون و ۳۴۰ هزار ۲۸۹ قطعه طیور در کشتارگاه صنعتی طیور کشتار و پس از بازرسی بهداشتی دامپزشکی وارد بازار مصرف شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردبیل از شهروندان خواست گوشت قرمز، سفید و آلایش خوراکی دام مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کرده و به هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه و بر چسب‌هایی که بر روی ران لاشه الصاق شده و موید نوع دام، سن دام و تاریخ کشتار است دقت کنند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.