سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شالبافیان مطرح کرد؛

رشد ۱۹۰ درصدی گردشگری در سال گذشته

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: در سال ۱۴۰۱، ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر گردشگر ورودی به کشور داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۹۰ درصد رشد داشت.

علی اصغر شالبافان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در گفتگو با برنامه «صبح به وقت فرهنگ» به تشریح فعالیت‌های این وزارت خانه در دوسال اخیر پرداخت. شالبافان گفت: با وجود جدی بودن بحث کرونا در آغاز فعالیت دولت سیزدهم، با تدابیر اندیشیده شده، پس از ۲۰ ماه، از آبان ۱۴۰۰ روادید گردشگری صادر شد، لذا این حوزه که به شدت آسیب دیده بود توانست خود را احیا کند، و روند گردشگری ورودی به کشور رو به رشد بود. در سال ۱۴۰۱، ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر گردشگر ورودی به کشور داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۹۰ درصد رشد داشت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ این روند فزآینده، رو به رشد است و چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، حدود ۳۲ درصد رشد ورودی داریم بگونه‌ای که تعداد گردشگران ورودی به کشور تاکنون حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است.

شالبافان همچنین، «توزیع مکانی سفر» و «توزیع زمانی سفر» را دو راهکار در پیش گرفته شده برای کاهش تاثیر کرونا در حوزه گردشگری داخلی عنوان کرد و گفت: توزیع مکانی سفر به کمک معرفی مکان‌های مختلف کشور به مردم از طریق رسانه صورت گرفته و توزیع زمانی سفر نیز، از طریق ارسال لایحه بحث دو روزه شدن تعطیلات به مجلس صورت گرفته که درصورت تصویب میتواند به توزیع زمانی کمک کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.