سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیین افتتاحیه سی و ششمین تور دوچرخه سواری ایران_ آذربایجان

در آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران _آذربایجان از پوستر این مسابقات و کنگره ملی ده هزار شهید استان رونمایی شد.

استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان اینکه امروزه ورزش از فراگیرترین پدیده‌های جهان ایت که نقش مهمی در هویت سازی فردی و تحکیم انسانی دارد گفت: ورزش علاوه بر تامین سلامت جسمانی زمینه شکوفایی نوجوانان وجوانان را دارد و می‌تواند رشد و توسعه جامعه را فراهم کند.


عابدین رضوی خرم افزود: ورزش همه انسان‌ها را به هم پیوند داده، هم زیستی مسالمت امیز را ایجاد کرده و همواره پرچمدار صلح و اشتی بین ملت‌ها بوده است و دولت سیزدهم دیپلماسی فعال در منطقه و دنیا را ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: این توربین المللی از رقابت‌های معتبر جهانی با قدمت چهار دهه، نشان از جایگاه تثبیت شده نزد ورزشکاران و تیم‌های ورزشی است و نقش ان در توسعه ورزش و تزریق روحیه نشاط بسیار مهم است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز گفت: این رویدادقدیمی‌ترین رویداد بین المللی ورزشی کشورمان است و امید است این دوره هم بخوبی و با امنیت کامل برگزار شود.

ستوده نژاد خاطر نشان کرد: این دوره از تور به میزبانی سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و درمسیر۸۴۰ کیلومتری در پنج مرحله برگزار می‌شود که تاکنون ۲ تیم داخلی و ۱۲تیم خارجی برای حضور در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند.

مدیر این دوره از مسابقات افزود: تیم ملی زیر ۲۳ سال و مس سونگون به عنوان تیم‌های داخلی در رقابت‌ها حضوردارندو تیم‌های خارجی که در این دوره از مسابقات هستند از کشور‌های مالزی، مغولستان، قزاقستان با ۲ تیم، عراق، پرتغال، تایلند با ۲تیم، فیلیپین، ژاپن، اندونزی با ۲ تیم و تیم‌های ملی ترکیه و عمان هستند.

رسول هاشم کندی، رییس فدراسیون دوچرخه سواری کشور گفت: برگزاری تور دوچرخه سورای به این عظمت نشان ازامنیت و فرهنگ بزرگ کشورمان است که زیر ساخت لازم را دارد.

وی افزود: در سی و ششمین دوره بین المللی تور دوچرخه سورای ایران _آذربایجان که ۱۲ تیم خارجی از ۲۱ ملیت حضور دارند اهمیت و جایگاه این رویداد را نشان می‌دهد.

سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت:این تور قدمت ۳۶ ساله دارد و تداوم برگزاری ان نشان از اقتدار و مدیریت خوب این خطه و این کشور است بویژه اینکه رشته دوچرخه سورای در یک مسیر طولانی برگزار می‌شود و بعنوان برند این منطقه نشان داده شده است.

وی افزود: این تور شناسنامه جهانی دارد و تنها برای آذربایجان نیست، چون ثبت این رویداد یک کار بسیار سخت ودشواری است که بواسطه الزامات مهمی صورت می‌گیرد.

گفتنی است این دوره از تور بین المللی دوچرخه سواری از چهارم تا نهم شهریور ماه سال جاری و در مسیر استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می‌شود.

برچسب ها: دوچرخه سواری ، ورزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.