همایش دوچرخه سواری به مناسبت نیمه شعبان از میدان آزادی تا انقلاب ،تبلور شکسته شدن طلسمی بود که با تلاش اداره کل ورزش استان تهران و همکاری و همراهی دیگر مسولان عملی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،هر از چندگاهی برنامه هایی در سطح شهر تهران عملی می شود که تلاش است هرچند کوتاه در همگانی کردن ورزش.

در میان رشته های ورزشی،دوچرخه سواری از آن دست رشته هایی است که می توان در بعد همگانی آن تمرکز زیادی داشت.خانواده هایی که می توانند در کنار هم از این ورزش مفرح لذت ببرند و البته مسولان استان تهران که همواره دغدغه گسترش و توسعه این قبیل ورزش ها را در سطح این استان داشته اند.

روز جمعه بود که به مناسبت گرامیداشت نیمه شعبان ، هزاردوچرخه سوار با شرکت در همایش دوچرخه سواری امید و انتظار از آزادی تا انقلاب رکاب زدند.در این مراسم، دکترمحمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، شماری از نمایند گان مجلس شورای اسلامی، خرم مشاور وزیر در امور ایثارگران، نژادفلاح مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران و مسوولان استانی  و شمار زیادی از اقشار مختلف مردم رکابزنان را در طول مسیر همراهی و تشویق کردند.

این همایش با همکاری شهرداری، شورای شهر، اورژانس، نیروی انتظامی و پلیس راهور تهران بزرگ انجام شد، 15 جایزه نقدی و 24 دوچرخه نیز به رسم یادبود به شرکت کنندگان اهدا گردید.

پایتخت ،تشنه گسترش فرهنگ ورزش همگانی

اگرچه همایش دوچرخه سواری امید و انتظار پس از سالها برنامه ریزی با همت مسولان استان تهران برگزار شد و جمع عظیمی از ورزشکاران را درشاهراه های پایتخت گرد هم آورد اما به نظر می رسد پایتخت هنوز هم تشنه چنین برنامه هایی است.

تهران با جمعیتی که دارد به سرانه ورزشی و توجه و اهمیت بیشتری نیاز دارد.کاری که جمعه با همت مسولان ورزش تهران انجام شد شروع خوبی بود برای فعالیت بیشتر و البته برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی که می تواند جایگاه ورزش استان تهران را بیش از پیش بالا ببرد.

توجه به محیط زیست در کنار سلامت ورزشکاران/گسترش فرهنگ دوچرخه سواری،خداحافظی با هوای آلوده تهران

یکی از مواردی که در اغلب ورزش های همگانی مد نظر قرار می گیرد توجه به محیط زیست است. توسعه فرهنگ دوچرخه سواری، پیاده روی و دیگر زمینه های ورزش همگانی در کنار ارتقای سطح سلامت افراد و جامعه ،نقش مهمی در حفظ محیط زیست دارد.
همایش های عمومی -ورزشی در بهسازی و پالایش چرخه محیط زیست و سلامت افراد و علاقه مندان به ورزش نقش کلیدی دارد.

اگر مسولان کلان شهر تهران همت کنند شاید در روزهای اینده با گسترش فرهنگ درچرخه سواری دیگر با هوای آلوده تهران خداحافظی کنیم.

راهی که آمده ایم،راهی که باقی است

ورزش استان تهران و به طور کلی ورزش کشور نیازمند تفکراتی است که بتواند مانند همایش پرشور اخیر جمع زیادی را گرد خود آورد.جمعی را که در هیاهوی این روزهای پایتخت ورزش را در اولویت های زندگی خود قرار دهند.

نژاد فلاح و همکارانش در ورزش استان تهران قدم های بزرگی برداشته اند اما هنوز راه زیادی باقی است.راهی که یک شبه طی نمی شود و به چشم اندازی گسترده و همتی بالا نیاز دارد.امروز اگر کاری کنیم فردا برداشت خواهیم کرد.

این جا تهران است...کلان شهری که تشنه گسترش فرهنگ ورزش همگانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار