سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۲۸۵ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت

معاون تحقیفات وزارت بهداشت گفت: ۱۲۸۵ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت فعال هستند که ۴۰ درصد از این شرکت‌ها در زمینه تولید مواد اولیه دارویی هستند. 

یونس پناهی، معاون تحقیقات وزارت بهداشت در بیستمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران گفت: رشته داروسازی در محافل علمی مورد توجه قرار گرفته است. رویکرد دانشگاه‌ها نیز جدید است و وارد ثروت آفرینی شده اند. دانشگاه‌های نسل چهارم در دنیا نیاز‌های جامعه را هدف قرار داده اند. 

او گفت: الان ۸۸۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور مشغول و ۱۲۸۵ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت فعال هستند که ۴۰ درصد از این شرکت‌ها در زمینه تولید مواد اولیه دارویی فعالند. 

پناهی افزود: ۲۵۷ دانشمند در حوزه سلامت در کشور فعالیت دارند که ۲۸ درصد از این دانشمندان در حوزه داروسازی فعالند. 

او ادامه داد: در حال حاضر ۸۰۰ مرکز تحقیقات در حوزه سلامت داریم که ۵۲ مرکز تحقیقاتی در زمینه داروسازی هستند. مجلات تراز اول علمی مربوط به حوزه داروسازی هستند و همکاران داروساز در زمینه مرجعیت علمی تلاش خوبی دارند.

کلانتری، رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: داروسازان ایران در تمام رده‌های علمی درخشان عمل کرده و مقالات با ارزش علمی مربوط به داروسازان است. 

به گفته وی دارو یک کالای رقابت پذیر نخواهد بود. 

فرشاد هاشمیان، رئیس انجمن علمی داروسازان ایران گفت: در این همایش ۱۲۰ سخنرانی داریم و در حاشیه این مراسم کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.