مدیر کل امور بین الملل وزارت بهداشت گفت: سالیانه بیش از یک میلیون بیمار خارجی برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

محمد حسین نیکنام، مدیر کل امور بین الملل وزارت بهداشت در نشست خبری روایت سلامت در دولت مردمی گفت: بین المللی سازی ظرفیت‌های سلامت یکی از سیاست‌های حوزه بین الملل است. ایفای نقش موثر منطقه‌ای در حوزه سلامت با الویت کشور‌های همسایه است. 

به گفته وی افزایش سهم اقتصادی حوزه سلامت از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت است. در اجلاس بعدی گروه پنج که در مهر امسال برگزار می‌شود به موضوع دارو در بین کشور‌های عضو خواهیم پرداخت. 

او افزود: در حال حاضر هفت هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می‌کنند و سالیانه بیش از یک میلیون بیمار بین‌الملل برای درمان به ایران سفر می‌کنند و ۱۰  تفاهم نامه جامع با برخی از کشور‌ها به امضا رسیده است. 

او اضافه کرد: بازار‌های دارو و تجهیزات پزشکی یکی از موضوعات مهم در جلسات مختلف است. بالغ بر ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی آماده فراهم کردن زیرساخت‌ها برای حذب بیشتر دانشجوی خارجی است. در دوره‌ای پزشکان هندی رهسپار ایران شده بودند، اما الان دانشجویان هندی برای تحصیل به ایران سفر کنند. 

او افزود: دانشگاه سبطین  ۱۶۰ دانشجوی پزشکی و ۶۰ دانشجوی پرستاری و توانبخشی دارد. در راه اندازی این دانشگاه، ایران هیچ پولی را هزینه نکرده و تنها تامین نیروی انسانی جهت آموزش به دانشجویان است. 

مقدمات راه اندازی شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران در کشور غنا در حال انجام است همچنین شعبه بین الملل دانشکاه علوم پزشکی بقیه الله در کشور لبنان راه اندازی خواهد شد. 

او بیان کرد: تعمیم ارتباط با سازمان‌های بین المللی در حوزه سلامت از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت است. 

او ادامه داد: وضعیت سلامت در ایران نسبت به کشور‌های منطقه بهتر است و کارگاه‌های آموزشی در ایران برگزار شده است ودر این دولت در گروه پنج موضوعاتی در حوزه بهداشت، بیماری‌های مسری و بهداشت اربعین پرداخته ایم.

 او گفت: اقدامات خوبی در زمینه دیپلماسی سلامت داشته و این حوزه سبب افزایش مناسبات خواهد شد.

او ادامه داد: الان ۱۸۰شرکت تولید کننده دارو و مکمل ، ۶۵ شرکت تولید کننده مواد اولیه دارویی و ۹۹ درصد داروی مورد نیاز کشور توسط شرکت داخلی تولید می‌شود.

او افزود: الان ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونا و ۲۰۰ هزار دز واکسن هپاتیت به کشور ونزوئلا صادر شده است و تعدادی واکسن اهدایی به کشور نیکاراگوئه داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار