سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۳ درصد پزشکان نسخه الکترونیکی تجویز می کنند

مدیرکل فناوری وزارت بهداشت گفت: در نسخه نویسی الکترونیکی بیماران می توانند پرونده سلامت خود را چک کنند.

سید رضا مظهری مدیرکل فناوری وزارت بهداشت گفت: درصدی از نسخه نویسی به صورت کاغذی انجام می شود. مردم باید خدمات پزشکی خودشان را در هر شرایطی دریافت کنند و نباید به دلیل نبود اینترنت و اختلالات سیستم منتظر بمانند، در این صورت باید با نسخه کاغذی به بیمار خدمات ارائه شود. در نسخه نویسی الکترونیکی بیماران باید بتوانند پرونده سلامت خود را چک کنند و در جریان دارو‌هایی که برای آن ها تجویز می شود قرار بگیرند.

وی با اشاره به این که بیماران باید بدانند دارو‌هایی که برای آن‌ها تجویز می شود در کدام داروخانه می‌توانند خریداری کنند افزود: فایده نسخه نویسی الکترونیکی برای پزشکان این است که آن‌ها می‌توانند از دارو‌های مصرفی بیماران مطلع شوند تا دارو‌های تکراری تجویز نکنند. نسخه نویسی الکترونیکی به سیاست گذار در ارائه آمار مصرف دارو در کشور نیز کمک می‌کند. 

مدیر کل فناوری وزارت بهداشت اظهار کرد: قطعی سیستم در مراکز درمانی و مطب‌ها مستمر نیست ، آمار نسبی مناسبی در نسخه الکترونیکی در کشور داریم. 

مهدی رضایی معاون سازمان بیمه سلامت گفت: ۹۳ درصد پزشکان نسخه الکترونیکی تجویز می کنند و ۷ درصد به  صورت کاغذی دارو تجویز می کنند.

او ادامه داد: استان‌های هرمزگان، سمنان و زنجان بیشترین آمار نسخه نویسی الکترونیکی را دارند.

معاون سازمان بیمه سلامت بیان کرد: اگر در شرایط قطعی اینترنت و اختلالات سیستمی نسخه کاغذی تجویز شود مشکلی وجود ندارد، اما در غیر این صورت به هیچ وجه نباید از نسخه کاغذی استفاده کنند. سازمان بیمه پرداخت‌های خود را با نسخه الکترونیک به روز نگه داشته است.

رضایی افزود: به فاصله یک ماه پرداخت‌های بیمه‌ای را انجام می‌دهیم، در ماه بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت الکترونیکی بیمه‌ای داریم. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.