سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درآمد شهرداری قم ۱۵۵ درصد رشد داشت

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم گفت: درآمد شهرداری قم از ابتدای امسال تا پایان تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۵۵ درصدی همراه بوده‌است.

مجید اخوان گفت: درآمد شهرداری قم در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر امسال دوهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این درآمد‌ها شامل درآمد‌های نقدی می‌شود، مابقی حدود یک‌هزارمیلیارد تومان درآمد غیر نقدی است که عمده آن ناشی ازاعمال ماده ۱۰۱ شهرداری هاست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم به آنالیز درآمد شهرداری قم در این بازه زمانی اشاره و بیان کرد: عوارض ارزش افزوده و عوارض متمرکز شهرداری در چهار ماه مذکور نسبت به مشابه سال قبل با افت قابل ملاحظه‌ای همراه بوده‌است.

به گفته اخوان، عوارض ارزش افزوده و عوارض متمرکز در چهار ماه نخست امسال ۶۶۰ میلیارد تومان پیش بینی شده‌بود، اما وصولی آن ۱۶۰ میلیارد تومان بوده که ۱۱۰ میلیارد آن بابت ارزش افزوده‌است.

اخوان ادامه داد: عوارض ارزش افزوده و عوارض متمرکز درچهار ماه نخست سال گذشته ۲۰۸ میلیارد تومان بوده‌است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم به عوارض پروانه ساختمانی در چهار ماه نیمه نخست امسال اشاره و بیان کرد: عوارض پروانه ساختمانی وصولی ۴۵۰ میلیارد تومان بوده‌است و ۳۵۰ میلیارد تومان عوارض نقدی دریافت شده‌است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۲۰ میلیارد تومان بوده، افزایش قابل قبولی داشته‌است.

اخوان بیان کرد: عوارض مشاغل که شامل اصناف نیز می‌شود در چهار ماه امسال بیش از ۲ میلیارد تومان وصولی داشته‌است که نسبت به چهار ماه نیمه نخست سال گذشته ۲ برابر شده‌است.

عضو شورای اسلامی شهر قم، پیش بینی عوارض نوسازی در چهار ماه نیمه نخست امسال را ۶۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: عوارض نوسازی وصولی در چهار ماه مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲ برابری همراه بوده‌است.

اخوان افزود: سود سپرده در این مدت مذکور ۵۴ میلیارد تومان بوده‌است ضمن این‌که هیچ کمک دولتی به‌عنوان بودجه استانی در این زمینه صورت نگرفته‌است.

او ادامه داد: ۳۱۲ میلیارد تومان در جرایم ماده ۱۰۰ برای چهارماه نیمه نخست امسال پیش بینی شده‌بود که ۱۰۰ درصد آن محقق شد و نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که ۱۸۴ میلیارد تومان بوده، حدود ۹۰ درصد رشد داشته‌است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم گفت: عوارض اعمال ماده ۱۰۱ از یکهزار و ۱۵۰ میلیارد تومان پیش بینی برای فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیرماه امسال، ۸۰۰ میلیارد تومان وصول شد و با این اوصاف بودجه ۱۴۰۲قابلیت اعمال متمم را خواهد داشت.

به گفته اخوان، اعمال ریالی ماده ۱۰۱ در چهار ماه نیمه نخست سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان بوده است و درخصوص جذب اوراق مشارکت هنوز تحققی نداشته‌ایم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.