سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجم ابلاغی فعالیت‌های سوادآموزی در استان اردبیل ۱۲ هزار نفر اعلام شد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: حجم ابلاغی فعالیت‌های سوادآموزی در این استان برای سال تحصیلی آینده ۱۲ هزار نفر است.

حسینعلی جدی در همایش تجلیل از آموزش‌دهندگان فعال سوادآموزی پارس‌آباد اظهار کرد: ۱۲ هزار نفر حجم ابلاغی استان رسالت سنگینی است و شهرستان پارس‌آباد در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته سوادآموزی استان رتبه برتر کشوری در تحقق حجم ابلاغی را کسب کرده و شهرستان پارس‌آباد از این نظر سرآمد استان و در جایگاه نخست استان قرار دارد.

او نرخ باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان را ۹۵.۱ درصد اعلام کرد و گفت: با این حال میانگین نرخ سواد در این استان نسبت به میانگین کشوری ۱.۷۵ درصد پایین‌تر است.

جدی شمار بیسوادان این استان بر اساس آخرین سرشماری انجام شده را ۵۷ هزار و ۲۲۲ نفر اعلام کرد و افزود: با اجرای طرح‌های سوادآموزی، آمار کنونی افراد بیسواد در استان اردبیل حدود ۳۷ هزار نفر است.

او در ادامه نرخ باسوادی در جمعیت بالای ۶ سال استان اردبیل را ۸۵.۹ درصد ذکر کرد و ادامه داد: تعدادی از افراد بیسواد استان در بالای سن ۴۹ سال زیرپوشش نهضت سوادآموزی قرار دارند، ولی آن‌ها نیز در صورت تمایل می‌توانند از خدمات سوادآموزی بهره‌مند شوند.

او روحیه و اراده آموزش دهندگان را قابل تحسین دانست و افزود: این نیرو‌ها بعد از جذب در آموزش و پرورش نیز بهترین نیرو‌های آموزشی هستند.

جدی اظهار داشت: ۲۰ درصد آموزش دهندگان غیرفعال بعد از انجام پالایش اسمی بیسوادان و شناسایی آن‌ها از طریق سامانه به حالت فعال در می‌آیند.

جدی افزود: در تمام جلسات از حقوق آموزش‌دهندگان دفاع کرده‌ایم و با تمام توان در خدمت‌رسانی به آن‌ها پایبند هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.