مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

تورم جمعیتی دانش‌آموزی اردبیل نگران‌کننده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تورم جمعیت دانش‌آموزی شهر اردبیل نگران‌کننده است و ما با کمبود فضای آموزشی استاندارد روبه‌رو هستیم.

کلام‌الله صفری در نشست مطالبه‌گران اصناف و بازاریان اردبیل گفت: استان اردبیل با ۲۶۱ هزار دانش‌آموز، ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه، ۱۱ هزار و ۲۰۰ کلاس درس و بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم در حوزه تعلیم و تربیت فعال است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل می‌گوید: بر اساس آمار‌های دقیق در این استان ۲۶۰ مدرسه کانکسی وجود دارد که ما با راه‌اندازی قرارگاه «عدالت تربیتی و نصیب آموزشی» تلاش می‌کنیم تا ساخت واحد‌های آموزشی جایگزین مدارس کانکسی و سنگی را انجام دهیم.

به گفته او، در قالب این قرارگاه تلاش بر این است تا وضعیت تغذیه و سایر آسیب‌های دانش‌آموزان برطرف شده و بتوانیم برنامه کیفی تعلیم و تربیت را هدف‌گذاری کنیم.

صفری گفت: اگر از سال ۹۰ هر ساله ۱۰ درصد سند تحول بنیادین اجرایی می‌شد و ما امروز ۱۰۰ درصد این سند را در استان عملیاتی می‌کردیم تا شرایط سخت کنونی را شاهد نبودیم.

او می‌گوید: سرانه فضای آموزشی در کشور به طور میانگین ۵.۵ متر مربع است که در این استان چهار متر مربع است و در ناحیه یک و ۲ اردبیل این سرانه کمتر از سه متر مربع و حتی در مناطق پرتراکم کمتر از ۱.۵ متر مربع است.

صفری فرسودگی مدارس را دیگر دغدغه و نگرانی جدی در استان اعلام کرد و گفت: ۲۷ مدرسه در ناحیه ۲ و ۴۷ مدرسه در ناحیه یک اردبیل تخریبی و فرسوده هستند که باید هر چه سریع‌تر بهسازی و مقاوم‌سازی آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

او تورم جمعیت دانش‌آموزی را در مرکز استان در کنار کمبود فضای آموزشی بسیار نگران‌کننده توصیف کرد و می‌گوید: در برخی از مدارس وضعیت ناایمنی را شاهدیم که اگر به موقع مقاوم‌سازی و بهسازی نشود، آسیب‌های آن نگران‌کننده خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سرانه تربیتی نیز در این استان بسیار نامناسب است به طوری که اردبیل از داشتن دارالقرآن، اردوگاه‌های مجهز، فضا‌های ورزشی مطلوب و پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی محروم است و نتوانسته در شهر‌های مختلف فضا و بستر تربیتی و آموزشی شایسته فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.