سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش طلایه داران تبلیغ در تبریز

در آستانه ماه محرم همایش طلایه داران تبلیغ باحضور جمعی از روحانیان و مبلغان دینی در تبریز برگزارشد.

نماینده ولی فقیه در استان در این همایش به اهمیت تبلیغ و تبین اشاره کرد و گفت:ابراز نگرانی مقام معظم رهبری نسبت به عدم تناسب کمی و کیفی تبلیغ با حجم وسیع نیاز هاو پیشنهاد ایجاد یک مرکزوحرکت عظیم تبلیغی در حوزه‌ها را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود:تبلیغ دین همواره یکی از تکالیف و رسالت محوری تلقی می‌شود ومبلغین باید به آن توجه جدی تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تبلیغ دین یکی از تکالیف و رسالت محوری روحانیت است گفت: از مهم‌ترین رویکردی که روحانیت را از دیگر مبلغان متمایز می‌کندمسله تبلیغ و  پیام‌های دین مقدس اسلام است.

وی افزود:باوجودمطالعات دانشگاه‌ها و محققان دیگرمحافل در تمامی رشته‌ها و علوم اسلامی تنها روحانیت هستند که بنابر رسالت تبلیغی خود حضور وارتباط بی همتا با مردم دارندو این ارتباط را درهیچ کدام از دیگر فعالان مشابه برخوردار نیستند.

وی به هجمه‌های دشمنان علیه کشور و روحانیت اشاره کرد و گفت:تحمیل آرایش رسانه‌ای دشمن با شگرد‌های مختلف با ابزار‌های نوین را روحانیت باید بیش از گذشته جدی بگیرند.

وی گفت:پژوهش‌های فراوان در علوم انسانی در غرب را باید بیش از گذشته مورد بحث و بررسی قرار بدیم و همگام با آنهاازمطالعات بومی پژوهشگران داخلی برای حل مسئله‌ها بهره بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مبلغان اشاره کرد و گفت:رویداد دیداراخیر مقام معظم رهبری با مبلغان و مباحث ایراد شده برای اولویت بخشیدن به تبلیغ را می‌توان نقطه عطفی برای تحول وجهش اساسی در این رکن هویت طلبگی و حوزوی به شمار آورد.

وی به کار آمد سازی تبلیغ در جامعه اشاره کرد و گفت:کار آمدسازی تبلیغ در مقیاس نیاز‌های انسان امروز با اشراف روند‌های بین الملی یک رویکرد تمدن ساز خواهد بود که در سلامت مردم ایران و صلابت نظام اسلامی و تغییر جهان اسلام تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود:در فرهنگ رایج حوزه تبلیغ اولویت اول محسوب می‌شود و یک مبلغ نسبت به یک محقق جایگاه پایین تری می‌ببینم دارد و این ارزش تبلیغ را در ذهن طلبه پایین می‌آورد غافل از اینکه اهداف مختلف به واسطه تبلیغ محقق می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم از حذف روحانیون در برخی مجالس انتقاد کرد و گفت:روحانیون مساجد نباید بگذارند این اتفاق بیفتد و هیت امنا‌ها را باید اداره اوقاف و انجمن مساجد را سازمان تبلیغات توجیه کند چرا که بدون تبلیغ ایمان مردم که پای اصلی حفظ نظام است از بین خواهد رفت و این خیلی خطرناک است.

برچسب ها: همایش ، طلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.