سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور:

قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال نماد افتخار ایران است + فیلم

سید ابراهیم رئیسی گفت: قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال نماد خودباوری و اراده مهندسان ، مشاوران و کارگران ایرانی است.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در آیین بهره برداری از مسیر رفت قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال این طرح را نماد خودباوری و اراده مهندسان و مشاوران و کارگران ایرانی دانست و گفت: صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و مصرف سوخت از جمله مزایای بهره برداری از این طرح بزرگ است.

او افزود: حوادث و  تلفات جاده ای یکی از نکات  ناراحت‌کننده  است که هم ما و هم پلیس راهور رنج می‌بریم که بخشی از آن مربوط به رانندگان و بخشی مربوط به جاده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال با بیش از ۲ سال کار سخت و شبانه روزی به سرانجام رسیده است، ادامه داد: این طرح نماد ایمان، خودباوری، علم و توانایی و در یک جمله نماد افتخار ایران است.

سید ابراهیم رئیسی گفت: انشاالله با همان همتی که ساخت قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال آغاز شد و پایان یافته است قطعه بعدی نیز به نام غدیر شروع می‌شود.

او افزود: قطعه ۳ آزاد راه تهران شمال نیز همانند قطعه ۲ در زمان کوتاه و با دقت بالا باید انجام شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه مراحل ساخت قطعه ۲ آزادراه تهران شمال توسط مهندسان و تجهیزات ایرانی انجام شده است، از وزیر راه و شهرسازی، مسئولان بنیاد مستضعفان، استانداران سه تهران، البرز و مازندران ، کارکنان راهداری و مردم این منطقه قدردانی کرد و افزود: اگر اهالی منطقه همکاری نمی‌کردند امکان نداشت این طرح اجرا شود.


آزاد راه تهران شمال نمایشگاهی از توان ایرانی

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز  در این مراسم گفت: تلاش ها و پیگیری های خوبی در مدت بیش از ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم برای اجرای این طرح انجام شده است

او با بیان اینکه ۱۰ شرکت پیمانکار، ‌۱۶ شرکت مشاور و یک هزار و ۵۰۰ دستگاه مهندسی ایرانی در ساخت این طرح فعال هستند، افزود: آزاد راه تهران - شمال نمایشگاهی از تکنولوژی و کار نیروهای ایرانی است که با همکاری دولت و بنیاد مستضعفان در این شرایط سخت اداره شده است.
 
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد قطعه دوم این‌آزادراه در مسیر برگشت نیز در این دولت بهره برداری شود

رئیس‌جمهور بعد از افتتاح قطعه دوم آزادراه تهران - شمال برای آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم این آزادراه با بالگرد وارد حوزه استحفاظی استان مازندران شد

قطعه ۲ آزادراه تهران ـ شمال ۱۶.۵ کیلومتر طول دارد و نخستین آزادراهی است که دولت در سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌کند و از ویژگی های برجسته این قطعه این است که ۸۶ درصد این قطعه از پل و تونل تشکیل شده که نشان‌دهنده حجم سنگین عملیات اجرایی و پیچیدگی‌های فنی در ساخت آزادراه‌ها است

پس از بهره برداری از قطعه ۲، قطعه سوم آزادراه تهران ـ شمال به طول ۴۷ کیلومتر که  از پل زنگوله در ابتدای مازندران آغاز می‌شود و در سه‌راهی دشت نظیر به قطعه چهارم این آزادراه متصل می‌شود نیز آغاز شد.

اجرای قطعه سوم آزاد راه تهران شمال که در محدوده استان مازندران قرار دارد از طریق سرمایه‌گذاری کشور چین در دستور کار قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
حمید
۱۰:۰۰ ۱۹ تير ۱۴۰۲
هر طرحی اجرا بشه، خب باعث پیشرفت کشور و شادمانی هست. اما آخه اسمش رو آزادراه هم نمی شه گذاشت. در داخل تونل ها ۲ باند تنگ هست و سرعت مجاز ۷۰ کیلومتر. در حقیقت بزرگراه هستش. و متاسفانه خیلی هم طول کشیده ساخت اون و خیلی هزینه برداشته.
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۵ تير ۱۴۰۲
بنیادمستطعف اونجا چکارمیکنه؟اون که جاده ازمابهترونه....
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
درباره کیفیت نان و میزان سبوس مورد استفاده در آرد نانوایی ها جلسات علمی پزشکی در رادیو و تلوزیون برقرار کنید چرا که نون غذای مهمی در سفره خانوار هاست و خیلی نان های سفید و بدون انرژی رایج شده است
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
ماشالا
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
امیدواریم قطعه سوم هم به زودی ساخته بشه
ترافیک رو کاهش میده
زمان رو از ۵ به ۱/۵ ساعت می رسونه
سالیانه ۹۰ میلیون لیتر صرفه جویی سوخت میاره
تصادفات رو ۸۰ درصد کاهش میده
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
حد اقل ی روز باز میذاشتین ملت استفاده کنن بعد افتتاح
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
درود بر جوانان و مهندسان ایرانی
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
بعد۴۰سال هنوز آزادراه تهران شمال را افتتاح کامل نکردید اونوقت آنرا افتخار ونمادملی میدانید؟خخخخ
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
درود
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
خدایی خب بی انصافیه بگیم بده.
عالیه.
فقط این گرونیا خیلی به مردم فشار میاره.
این زور داره که خیلی چیزا مال خودمونه و گرونه.
ایرانی
۱۸:۴۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی در آخرین سالهای ریاست جمهوری , طرحی را پیشنهاد نمودند که با حفر یک کانال پیشرفته بر طبق اصول مهندسی و ژئوپولوتیک , دریاهای عمان و خزر بهم وصل شده و استانهای سیستان و کرمان و قم و سمنان , از این پروژه بهره مند شده و مشکل آب فلات مرکزی کشور حل شود . اگر این پروژه اجرا شده بود , الآن شاهد یک منطفه سرسبز و گردشگری در این منطقه وسیع بودیم و اینهمه ازدحام تفریحی در دو استان مازنران و گیلان نبودیم و مشکل آب در این استانها و استان تهران و سایر استانهای تانهاحل میشد . حیف که قدر تفکرات آینده نگرانه ایشان در ابعاد مختلف دانسته نشد .
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۵ تير ۱۴۰۲
قطعا باعث شرمساری هست نه افتخار به خاطر مدت زمان زیادی که طول کشید و درست نشد
علی
۱۷:۵۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
خدا خیرتون بده
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۵ تير ۱۴۰۲
اقای ریسی بخدا پول نداریم شمال بریم سری به سفره مردم هم بزن
حسن
۱۷:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
خداوکیلی بعد از چهل سال کار کردن روی پروژه ۴۰کیلومتر پیشرفت کرده نماد خود باوری است
هادی
۱۷:۲۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
احسنت به مهندسان پرتلاش ایرانی و اینکه بالاخره بعد از 30 سال داره این آزادراه تمام میشه، فقط باید سریعتر با چینی ها خط 3 رو هم تمام کنند، چون باز سر پل زنگوله نقطه پیک ترافیکی میشه و ترافیک پس میزنه واخل تونل ها و این خطرناکه
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
جاده ساختن دیگه پز دادن نداره. جهان این کارهارو در سالهای 1700 تا 1800 انجام داده. الان دارن برای مردمشون ربات میسازن تا کارهای روتین رو به ربات بسپارن.مثل این هست که پدر به بچه هاش غذا بده و صبح و شب بگه من کار می کنم براتون نون خریدم
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۵ تير ۱۴۰۲
آفرین :)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
چندین ساله پروژه ناتمام مانده ادعای افتخار می کنید . حداقل از کشورهای کوچک خاشیه خلیج فارس یاد بگیرید که چگونه سریع و دقیق و ایمن با کمترین هزینه بزرگترین پروژه ها رو انجام میدهند.
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
بزرگواران خسته نباشید!
ولی خداوکیلی خودتان مقایسه کنید ۱۰۰۰ کیلومتر آزادراه در کوه های سربه فلک کشیده ی هیمالیا توسط چین در مدت سه سال و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه تهران شمال در مدت چهل ( ۴۰ ) سال!
تازه هنوز هم معلوم نیست کی تمام می‌شود!
چه هنری چه هنری چه هنری!!!
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
خیلیم عالی
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
یک جاده آزادراه در شمال طی چندین سال هنوز بطور کامل افتتاح نشده و چقدر روی آن یه شکل قطعه قطعه افتتاح آن مانور و احساس خوشحالی میشه ولی در استان خوزستان خیلی از جاده ها ی اصلی بین شهری مثل دزفول شوشتر و یا ... شبیه جاده های ۵۰ یا۶۰ پیش هستند نه اعتباری ونه بودجه ایی و نه توجه ایی برای توسعه آنها و چقدر حوادث تصادفی و تلافات انسانی و مالی انکار نه انکار سرعت کار لاک پشتی با توجه به این همه تکنولوژی ها و فناوری ها در امر راهسازی که می تواند کار سه چهار ساله را یک ساله انجام داد و حیف میل سرمایه ها جلو گیری کرد .
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
قطعه یک افتخار کیه؟
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
حالا به نظر من افتتاح و بهره برداری و رسیدن به هرچیزی تو کشور ما خوب است مایه افتخار است ، ولی تو این دوران پر سرعت تکنولوژی ها و پیشرفت های پیش رو چه چیزی مایه افتخار است که مثلا افتتاح یک مرغداری ساده و یا یک طرح آبخیزداری و یا یک سد خاکی در یک روستا و یا برق رسانی یک روستای ۲۰ خانواری ویا ... اینقدر برای ما تو این دوران فناوری ها و تکنولوژی‌ها برای بالاترین سطح مسئولین کشور برای آن وقت می گذارند و در تمام رسانه های تصویری و صوتی و مجازی برای چند روز مطرح و مانور داده می شود !!!
سید میلاد
۱۴:۵۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
در دوران آقای رئیسی تنها یک اتفاق خوب رخ داد که کارخانجات های خوابیده شروع به کار کردن
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۲
در پناه حق تعالی پیروز و سربلند باشید
مبارز
۱۷:۳۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
کوری ، بقیه شو ندیدی؟
سواحل آزاد شده
مبارزه با فساد سیستماتیک دولتی ، یادگار خائنین
مقابله با زمین خواری ها
طرح ملی سلامت عمومی
واکسیناسیون عمومی و رایگان کرونا
عضویت در پیمان های بین المللی ، شانگهای و ...................................
یا لالی؟
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
منفی دادم سیدون بی وجدانی گفتی
همین آزادراه‌ها و ساخت و سازها و خودکفایی ها را ندیدی
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
اینا که همه رییسند عکس گرفتن کارگرا کجا هستند
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
برو وضعیت بلیط قطار درست کن بازار سیاه راه انداختند آژانس مسافرتی و شرکت رجا
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
از قدیم می‌گفتند که دیگران کاشتند و ما خوردیم!!!!!! متأسفانه دولت جدید این سخن بزرگان را هم با کارهایش از بین برده یعنی ما فقط و باید بخوریم وبه فکر آینده و دیگران نیستیم...... آقای رئیس جمهور امروز شاد از افتتاح این پروژه عظیم که دیگران برای خدمت به مردم وکشور شروع کردند...شما برای آینده ومردم وکشور چه کردی وای به روزگار ما مردم وکشور که در این مدت نشانه های آینده را همگان میبینیم
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
این بزرگراه بعداز چند سال به این صورت در آمده کجای آن مایع افتخاره
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
مایع افتخاره؟؟!!!! مایه افتخار مجید جان دلبندم
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
مردم بندر دیّر ۱۰ ساله آرزوی راه اندازی اتوبان ۸ کیلومتری بندر دیّر به کنگان هستن ( جاده وفاق )
ن
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
این جاده بیش از 25ساله که تمام نشده، پس جای افتخاری نیست بلکه باید علت را جویا شد.
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۵ تير ۱۴۰۲
آقای رئیسی تازه در دور اول ریاستش .
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
تو با پرچم آلمان در همه خبرها ناامیدی پخش می کنی.

نمی دانم به کجا وابسته ای.

گاز شیمیایی اهدایی آلمان به صدام ملعون
ناشناس
۰۴:۱۳ ۱۶ تير ۱۴۰۲
با فیلترینگ اینترننت و گرونی مرغ دلار ورود ده میلیون مهاجر افغان راند اول خوب اومد جلو
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
این یکی از پروژه‌های است که دهها میلیون نفر را در دو سوی البرز را بهم ارتباط ایمنتری میدهد
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
بعد بیست سال
بختیاری
۱۳:۲۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
اگر این آزادراه را مهمترین آزادراه کشور بنامیم قطعا از چند آزادراه برتر و نخست کشورمان و از بهترینهای جهان و غرب آسیاست
Bakhtiyarivand
۱۳:۲۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
آزادراه تهران شمال تهران را شهری بندری و زیبا خواهد کرد و سواحل شمال را تجاری و ترانزیتی و صنعتی و توریستی
به امید رشد و پیشرفت روز افزون و نزدیکی هر چه بیشتر و ایمن‌تر شمال و جنوب البرز
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
الله اکبر

درود بر مردان خدا
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۵ تير ۱۴۰۲
بله
.. درود.... و البته لعنت بر کسانی که در ظاهر اسلام و اما بر ضد گفته های اسلام عمل میکنن ...
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
افتخار کن
سعید
۱۱:۴۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
ماشالله خدمتی دیگر از دولت جهادی
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
خدمتی دیگر...!
مبارز
۲۱:۵۴ ۱۶ تير ۱۴۰۲
سوختی؟؟؟
پماد اکبر 2 بمال
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
تمام بودجه مملکت رو خرج آزادراهی میکنید که با این اوضاع پولی ملت فقط سرمایه دارها دارن حالشو میبرند
چرا خرج جاهای محروم نمیکنید که سالانه هزاران نفر تلفات میده ، اونها جز ایران نیستند ؟
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۵ تير ۱۴۰۲
جاده های منتهی به شمال کشور ( مازندران و گیلان) , بیشتر مورد استفاده سرمایه داران خوشگذران و بویژه پایتخت نشینان مرفه است . بایستی هزینه ساخت این پروژه ها را در قالب عوارض ویژه و با توجه به نوع خودروها , از این از ما بهترونها بگیرید . مابقی اقشار هم که سالیان سال یکبار هم نمیتوانند از این جاده ها عبور کنند , بمانند اون دنیا که شاید اونجا جبران شود .
مبارز
۲۱:۵۳ ۱۶ تير ۱۴۰۲
چرا گوشت کوب قلمبه ست؟
چرا آب تو تلمبه ست؟
چرا در دیزی بازه؟
چرا دُمِ خر درازه؟
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۵ تير ۱۴۰۲
آزادراه‌تهران-شمال‌‌نمایانگر
مدیریت‌مسئولان‌جمهوری‌اسلامی‌است.
کمیل
۱۳:۰۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
احسنت
مثل مصلای تهران
عبدالمجید سجادیان
۱۱:۲۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
۲۷سال است روی آزادراه ۱۶۰کلیومتری تهران شمال کارمی کنید وهنوز به سرانجام نرسیده واقعا حرفی برای گفتن نداریم . رشدلاک پشتی پروژه‌های واقعا جای تاسف است اتوبان بوشهر دیر الان ۱۴سال رها شد.اتوبان شیراز بوشهر باحجم ترافیک سنگین ۱۷سال به سرانجام نرسیده .جاده نورآباد ممسنی به گناوه ۱۰سال است رها شده رفته
خط راه آهن شیراز بوشهر عسلویه ۱۷سال است رها شده
خدایا اینها میخواهند کشور بسازند طرح های دیگری هم هست که من خبرش ندارم .
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
احمق کشور را می‌سازند ،مثبت دادم فقط بخاطر اتصال شیراز به بوشهر که برای هر دو شهر و استان مهمه
پس اینهمه شهر فولادی و شهر پتروشیمی و شهر و شهرک صنعتی را پدرتون ساخته
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
راه اهن بیرجند به تربت حیدریه هم سالهاست کلنگ خورده الان بعد ۳۰ سال بودجه گرفته
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
یه بارم شده اینقدر عین بچه ها نق نزنید
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
جنابعالی تشریف بیاورید یک مترش را بسازید , اگر چنین عرضه ای داشتی , اونموقع انتقاد تون قابل قبوله !
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۵ تير ۱۴۰۲
قیمت نفت و ارزش پروژه های نفتی و پتروشیمی نباید به دلار بیان شود تا شاید ارزش پول ملی کاهش نیابد . حقوق های صنایع باید بررسی شود و جلوی حقوق های بی حساب به جای هزینه برای توسعه و بروز رسانی صنایع ٬ گرفته شود .
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
پس جاده چالوس باید به عنوان جاده تردد به شمال بسته بشه و ارتباطش با شمال قطع بشه تا وحوش راحت بشن
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۵ تير ۱۴۰۲
بعضی ها ذاتا" نق زن هستند !!!!
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
تلفات جاده ای بخشی مربوط به رانندگان و بخشی مربوط به جاده است؟!!! خودرو های بی کیفیت هیچ نقشی توی تلفات ندارن؟البته به دید شما لندکروز و ۲۰۶ یکی هستن .توقع بیشتر از این نیست
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
این آقا درباره لندکروز صحبت نکرده